L'Ajuntament de Montcada i Reixac ha organitzat un acte d'homenatge amb motiu de la celebració del cinquanta aniversari de la creació del Travimo, primera línia d'autobús urbana del municipi. Per celebrar l'efemèride, l'Auditori (Pl. de l'Església, 12) acollirà el proper 23 de març a les 19.30h la inauguració d'una exposició fotogràfica amb imatges que recullen la història d'aquesta companyia i la projecció d'un documental, elaborats conjuntament per l'Àrea de Presidència del Consistori i Montcada Comunicació. Un dels reclams per a aquest dia serà la presència d'un autobús dels anys 60 similar al que va cobrir el servei del Travimo. El model Chausson, número 59, propietat del departament de Patrimoni de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), estarà situat davant de l'Auditori durant tota la tarda del proper dimarts. L'acte conclourà amb un reconeixement als dos fundadors del Travimo, Francisco Betrán, i José Góngora, aquest últim ja desaparegut.El Travimo, primer transport urbà de viatgers de Montcada i Reixac, va néixer l'any 1960 i va circular pels carrers del municipi fins el 1978. Durant els primer tres anys la gestió d'aquest servei va anar a càrrec del senyor José Góngora i Faustino Betrán. La família d'aquest últim va ser la que a partir del 63 va portar la companyia. "Creiem que és de justícia retre aquest homenatge a un mitjà de transport que ha marcat la vida de molts montcadencs i montcadenques i que va suposar una millora molt significativa en la mobilitat dels veïns i veïnes", ha afirmat l'alcalde de Montcada i Reixac, César Arrizabalaga. Aquesta línia feia el trajecte des de Mas Rampinyo fins a Can Sant Joan, barri d'on provenia bona part dels clients que l'agafaven per anar a treballar a empreses com Aismalibar.Els dos primers autobusos van ser comprats de segona mà a l'empresa de transports sabadellenca Martí. Es tractava de dos vehicles de la marca Ford fabricats als anys 30 que consumien diàriament de 60 a 80 litres de benzina i 4 litres d'oli. El 1963 aquests autobusos van ser substituïts per uns altres més moderns fabricats a la Factoria Nápoles de Saragossa: un Pegaso carrosseria Zane i un Nazar. Tots dos vehicles van circular fins la desaparició de l'empresa.