El grup va accedir al túnel des del pou d'atac, ubicat als terrenys de la confluència dels rius Besòs i Ripoll, i es va desplaçar per l'interior en un tren de vagonetes fins al punt on la galeria arriba al punt més baix de tot el recorregut, que es troba ubicat al Parc de les Aigües, a 55 metres de profunditat. En aquest punt es troba el primer dels pous de ventilació i seguretat que s'han de construir al llarg de la infraestructura soterrada a Montcada i Reixac. Aquest forat s'ha realitzat amb una tuneladora vertical, una màquina pionera a Espanya que permet construir un pou sense que hagi operaris a l'interior treballant.
La delegació municipal va veure la perforadora, que té una llargada de 105 metres i un diàmetre d'11 metres, i va rebre les explicacions tècniques a càrrec dels responsables de l'Administrador de Infraestructuras Ferroviarias (Adif). El director de la LAV Nordest, Rafael Rodríguez, va afirmar que les obres van a bon ritme i que la previsió és que la tuneladora arribi a la sortida, a Vallbona, dintre de 4 mesos. Els tècnics també van explicar als visitants algunes dades curioses de l'obra, com la previsió d'utilitzar més de 10.500 dovelles -que són les peces encaixades entre sí que formen l'estructura circular de formigó del túnel-, i que cada cop que s'avança un metre s'excaven 107 metres cúbics.
Els operaris també van informar que la previsió és que es perfori una mitjana de 10 metres diaris, en funció de les característiques del terreny, però que s'havia arribat a la xifra rècord d'avançar 34 metres en un sol dia, amb la col·locació de 17 anells de dovelles.
Durant la visita l'alcalde de Montcada i Reixac va afirmar que "el proper mes de juny els 21 regidors de l'Ajuntament tindrem la possibilitat de visitar un altre cop les obres i veure la tuneladora en ple funcionament".
El tram comprès entre Trinitat i Montcada i Reixac està pressupostat en 127.653.245 euros. Les obres les realitza la UTE AVE Trinitat i està formada per les empreses Copesa, Isolux Corsán i Vias, sota la direcció de l'Adif. La longitud total d'aquest tram de la LAV és de 4.754 metres. D'aquests, 3.709 metres corresponen al túnel sota el municipi (3.017 realitzats amb tuneladora i 692 construïts entre pantalles). La resta, 1.045, aniran per la superfície en terrenys de Barcelona.