La segona cursa per la diversitat educativa recapta 5.200 euros que aniran destinats a l’alumnat amb necessitats especials

Dilluns, 15 d’abril de 2024

El programa d’activitats ha tingut lloc entre el 8 i el 14 d’abril i un dels actes centrals va ser la cursa que es va celebrar aquest diumenge amb la presència d’unes 400 persones entre participants i voluntaris.

L’edició d’enguany de les jornades per la diversitat educativa a Montcada i Reixac, que s’han celebrat entre el 8 i el 14 d’abril amb un programa d’activitats organitzades per l’Ajuntament i les entitats Fundació Adimir i Suma’t, han permès recaptar un total de 5.200 euros que es destinaran a atendre l’alumnat amb necessitats educatives especials dels centres educatius de Montcada i Reixac. Una part d’aquesta recaptació -4.550 euros-  s’ha aconseguit amb les inscripcions i els donatius dels establiments comercials que han col·laborat amb la segona edició de la Cursa per la Diversitat Educativa mentre que la resta ha estat una realitat gràcies a diverses accions impulsades per l’entitat Suma’t en els darrers mesos.

La Cursa per la Diversitat Educativa, que es va celebrar aquest diumenge amb un circuit de 2,5 km amb sortida i arribada des del pavelló Miquel Poblet sota l’organització de l’Ajuntament i de Suma’t, ha doblat les xifres de participació de la primera edició de l’any passat amb la inscripció de 310 persones i la col·laboració d’una quarantena de persones voluntàries entre personal tècnic de l’Ajuntament, integrants de l’entitat Suma’t, així com persones usuàrìes del servei Montcada Inclou i de la Llar Residència Jesús Farrés. La jornada matinal esportiva també va comptar amb la implicació dels Castellers de Montcada, que van aixecar dos pilars de tres abans i després de la cursa. Una representació del Consell d’Infants també hi va participar amb la lectura d’un manifest. 

Abans de l’inici de la cursa, l’alcalde de Montcada i Reixac, Bartolo Egea, va agrair la solidaritat mostrada per totes les persones participants ja que, amb el seu gest, “contribueixen a disposar dels recursos necessaris perquè l’alumnat amb necessitats educatives especials pugui integrar-se correctament en l’entorn escolar amb els seus companys i companyes”
 

Més actes del programa
L’altre acte important de les jornades per la diversitat educativa es va celebrar un dia abans de la cursa i va consistir en l’organització d’una jornada formativa i una taula rodona a la Casa de la Vila. La formació, a càrrec de Gabriela A. Rangel amb el títol ‘Camí a la facilitació d’espais per a la comunicació i l’educació emocionals de persones que es beneficien de la comunicació augmentativa i alternativa’, estava especialment dirigida a famílies i professionals del món de l’educació. La conferència va girar la voltant de la importància de comunicar les emocions per tal de tenir un major benestar i com establir mecanismes per tal que les persones amb necessitats educatives especials puguin expressar-les. La ponent va donar eines i consells per tal de facilitar la comunicació a aquestes persones. 

La taula rodona posterior va servir per parlar sobre la realitat de la inclusió a les aules, posant de manifest la necessitat de més recursos per afavorir-la. L’activitat, dinamitzada per Cristina del Valle, de Suma’t, va comptar amb la intervenció d’Imma Castro, mestra d’educació infantil d’un centre amb SIEI; Carolina Jezequiel, mestra de centre sense suport SIEI; Virginia López, directora d’una Escola Bressol Municipal; Daniel Parra, vetllador i monitor d’Espai migdia; Cristina Cano, en representació de les famílies i membre de Suma’t; i Luis Pablo Jiménez, jove amb discapacitat.

El programa també ha inclòs una Hora del conte, que es va celebrar el 8 d’abril a la Biblioteca Elisenda de Montcada a càrrec de Blai Sanabre per parlar com diferents contes i personatges són diversos i tenen capacitats diferents, i el taller ‘Art inclusiu intergeneracional: gent jove i gent gran’, que va celebrar l’11 d’abril al Casal de la Mina.

Darrera actualització: 16.04.2024 | 12:24