El regidor de Comerç, Joan Maresma, ha presentat aquest dilluns, 13 d'octubre, el programa formatiu adreçat a establiments comercials de la ciutat que durant els mesos d'octubre i novembre durà a terme l'Ajuntament de Montcada i Reixac. Es tracta de tres cursos i dos monogràfics, gratuïts, per donar suport a responsables d'establiments comercials i de restauració que tinguin inquietuds per innovar i conèixer les darreres tendències en matèria de noves tecnologies aplicades al sector, anàlisi de vendes o aparadorisme i decoració. 'És molt important la formació i que el teixit comercial estableixi fórmules per millorar el seu establiment i incentivar-ne les vendes', ha destacat Maresma. Les persones interessades en l'oferta formativa ja es poden inscriure contactant amb Comerç, per telèfon (935 726 474, extensió 2614), o bé enviant un correu electrònic a l'adreça comerc@montcada.org, indicant les dades personals de la persona interessada i el nom del seu establiment.
El programa consta de tres cursos: ¿Anàlisi de vendes i propostes de reforç per al meu establiment, que tindrà lloc els dies 18, 20, 25 i 27 de novembre, de 14.30 a 16.30h, a la Casa de la Vila (Major, 32). ¿Manipulació d'aliments' serà el dia 19, també a la Casa de la Vila, de 14 a 16.30h, i 'Aparadorisme nadalenc', els dies 28 i 30 d'octubre i 4, 6, 11 i 13 de novembre, de 14.30 a 16.30h, al Kursaal (Masia, 39). La formació inclou dues sessions monogràfiques, que rebran els participants a la formació, però també la pot la sol·licitar la resta de comerciants, encara que no s'hagin inscrit a cap dels cursos. Una de les càpsules gira al voltant de la xarxa 'Google Places', que crea una fitxa gratuïta de l'empresa amb dades, imatges i vídeos que apareix quan els clients potencials busquen informació a Google Maps. 'Cada cop és més important tenir presència a Internet i hi ha establiments que tenen més volum de venda per mitjà de la xarxa que no pel sistema tradicional', ha expressat l'edil. L'altre monogràfic rep el nom 'London Retail Tour', que pretén que els participants coneguin les tendències de comerç de la capital britànica. Aquesta formació inclou una visita a Londres, prevista per al febrer.