La pujada dels contagis obliga a prorrogar les mesures i restriccions contra la Covid-19

Dilluns, 5 de juliol de 2021

De moment, el Procicat i el Govern han decidit frenar la flexibilització progressiva a causa de l’augment de casos que ha provocat la variant Delta entre la població més jove que encara no està vacunada. Els únics canvis afecten el teletreball i la presència de públic a les competicions esportives.

  • Es prorroguen les mesures i restriccions contra la Covid-19 fins al 12 de juliol.
  • Es recomana als titulars dels centres de treball, públics i privats, que adoptin les mesures per a la reincorporació progressiva de forma presencial en els llocs de feina.
  • A les competicions de la Lliga de Futbol Professional i de bàsquet de l’ACB es puja l’aforament fins al 70%, ja sigui en instal·lacions interiors i exteriors, fins a un màxim de 3.000 persones.

Després del repunt de contagis dels darrers dies a causa de la variant Delta i especialment entre la població més jove que encarà no ha estat vacunada, el Procicat i el govern de la Generalitat han decidit mantenir el gruix de restriccions i les mesures per la Covid-19. De moment, no es continuarà amb la flexibilització que s’estava fent fins ara i es prorroguen les mesures actuals fins al 12 de juliol. Els únics canvis afecten el teletreball i la presència de públic a les competicions esportives:

Noves mesures que se apliquen a partir del 5 de juliol amb vigència fins al 12 de juliol:

Teletreball
Es recomana als titulars dels centres de treball, públics i privats, que adoptin les mesures per a la reincorporació progressiva de forma presencial en els llocs de feina. També es recomana fomentar l’ús del teletreball quan, per la naturalesa de l’activitat laboral, sigui possible.
S’aixeca la obligatorietat de limitar la mobilitat laboral.

Esports
En les competicions de la Lliga de Futbol Professional i de bàsquet de l’ACB es permeten les mateixes mesures de públic assistent que en la resta de competicions esportives. Per tant, l’aforament serà del 70% en instal·lacions interiors i exteriors, fins a un màxim de 3.000 persones.
 

Mesures que es mantenen des de la darrera actualització i que estaran vigents fins al 12 de juliol:

Activitats socials
No estan prohibides les trobades de més de 10 persones, tant en l’àmbit públic com privat, tot i que es recomana evitar-ho.
Es permet l’obertura de zones de ball a festes majors.

Oci nocturn
Obertura amb registre d’assistents obligatori (les dades s’han de guardar durant un mes).
Tancament a les 3:30 hores.
Al 50% de la capacitat a interiors.
Grups de 6 persones en interiors i de 10 en exteriors.
1,5 m de distància entre grups.
Permès el ball amb mascareta.

Restauració
6 persones per taula en interiors, 10 persones en terrasses, llevat que pertanyin a la mateixa bombolla de convivència.

Extraescolars
Permeses totes les activitats formatives o educatives no reglades i d’esport escolar.
No hi ha limitació de 10 persones màxim.

Equipaments cívics
Presencialitat en activitats cíviques i comunitàries.
Fins al 70% de la capacitat total garantint una ventilació òptima.

Consum de tabac i similars
Prohibit a la via pública si no es garanteix una distància de 2 metres entre persones.
Tampoc està permès en esdeveniments multitudinaris a l’aire lliure.

Assembles d’entitats
Permeses amb el 70% de la capacitat total del local.
De 1.000 a 3.000 persones segons condicions de ventilació de l’espai.

Darrera actualització: 6.07.2021 | 08:58