La Plataforma Tracte Just Soterrament Total instal·la carpes informatives per explicar el projecte
Amb la col·laboració de l’Ajuntament, aquest matí s’ha situat a Can Sant Joan. Durant els propers tres dies, es podrà visitar a Pla d’en Coll, carrer Major i el barri de la Ribera.
La Plataforma Tracte Just Soterrament Total ha instal·lat aquest matí al barri de Can Sant Joan, amb la col·laboració de l’Ajuntament, una carpa on hi ha informació del projecte del soterrament de la línia R2 i a on també es fa un repàs de l’evolució d’aquesta reivindicació històrica. La carpa, que ha estat durant tot el matí al carrer Reixagó, al costat del local de l’Associació de Veïns, tindrà un caràcter itinerant i aquest dimecres es podrà veure a Pla d’en Coll, davant del pavelló Miquel Poblet, de 10 a 12h. Els dies 8 i 9 estarà situada davant de la Casa de la Vila, al carrer Major, i al barri de la Ribera (cantonada carrer Llevant amb avinguda de la Ribera), de 16 a 18h, respectivament.
D'altra banda, l’Ajuntament i la Taula del soterrament -integrada per tots els grups municipals, partits polítics, tècnics municipals i representants de la Plataforma Tracte Just Soterrament Total- preparen els últims detalls de les Jornades pel soterrament, que tindran lloc el 13 i 15 d’abril, a les 19h, al Teatre Municipal, i que l’any passat es van haver de suspendre amb motiu de la crisi sanitària provocada per la Covid-19.
La primera conferència, que es realitzarà el 13 d’abril, anirà a càrrec de Juan Carlos Monge, sotsdirector de Projectes d’Obra Civil de la Direcció de Projectes de la Xarxa Convencional de l’Administrador d’Infraestructures Ferroviàries (Adif), i de Daniel Jiménez, redactor del projecte del soterrament de l’R2. Els representants d’Adif informaran sobre l’estat del projecte constructiu, que es podria adjudicar abans d’acabar l’any, i sobre els terminis previstos per a l’execució de les obres.
La segona xerrada, que tindrà lloc el 15 d’abril, la farà el coordinador de Rodalies, Pere Macías, que informarà sobre el contingut del Pla de Rodalies de Catalunya 2020-2030, que es va aprovar el passat mes de desembre i que afecta diferents infraestructures ferroviàries del municipi. Entre les actuacions incloses al Pla es troba el soterrament de l’R2, però també la construcció d’un túnel sota el Turó per fer un nou ramal de l’R4 entre l’estació de Torre Baró i la Cerdanyola, amb l’objectiu de reduir el temps del recorregut entre Barcelona i Manresa i que implicaria una reducció de la freqüència de pas dels trens a les estacions de Can Sant Joan, Montcada Centre i Terra Nostra. El consistori ja ha mostrat la seva oposició frontal a aquest projecte. El Pla de Rodalies també inclou el desdoblament de l’R3 al seu pas per Mas Rampinyo, que suposaria duplicar les vies al seu recorregut pel municipi i la construcció d’un nou pont sobre el Ripoll.
Aquestes dues conferències tindran un aforament limitat a causa de les mesures restrictives per la Covid-19. Els organitzadors recomanen fer inscripció prèvia al correu soterrament@montcada.org. Les dues xerrades també seran transmeses en directe per www.montcada.cat i www.laveu.cat.