La Pink Run Mir recull 18.000 euros per col·laborar en la investigació contra el càncer de mama

Diumenge, 16 d’octubre de 2022

Després de dos anys de parèntesi a causa de la pandèmia de la Covid-19, la 5a edició de la caminada-cursa solidària que organitza l’entitat Sin teta hay paraíso ha comptat amb la participació de més de 1.700 persones i la recaptació anirà destinada a l’Hospital de la Vall d’Hebrón.

La ciutadania de Montcada i Reixac ha tornat a mostrar la seva cara més solidària superant les 1.700 inscripcions a la 5a edició de la Pink Run Mir, la caminada-cursa que l’entitat Sin teta hay paraíso ha organitzat aquest diumenge al Pla d’en Coll amb la col·laboració de la Joventut Atlètica Montcada i de l’Ajuntament. Després de dos anys de parèntesi a causa de la pandèmia de la Covid-19, la Pink Run Mir ha tornat a ser un èxit de participació i ha recaptat 18.000 euros que aniran destinats de forma íntegra a l’Hospital de la Vall d’Hebrón/Institut d’Oncologia (VHIO) per a la investigació contra el càncer de mama.

L’acte d’entrega del xec solidari ha comptat amb la participació de l’alcaldessa, Laura Campos, i l’oncòloga Meritxell Bellet, adjunta del VHIO. En la seva intervenció, l’alcaldessa ha agraït la participació solidària de tota la ciutadania que ha omplert de color rosa els carrers de Montcada i Reixac i ha reivindicat més recursos per a la investigació del càncer i un reforç de la sanitat pública per prioritzar la prevenció: “La lluita contra el càncer no va només de l’èpica de la batalla, sinó que també està relacionada amb factors externs a la genètica com la precarietat laboral, poder gaudir d’una dieta sana o la possibilitat d’accedir a la pràctica de l’esport. Per tant, també està relacionada amb tenir una vida digne, trencant amb les desigualtat socials”. Per la seva part, Bellet ha destacat que l’aportació d’aquest any permetrà continuar amb el projecte ‘El lobel·lar també existeix’, que es va iniciar al 2016 per investigar el carcinoma lobel·lar, un tipus de càncer de mama que suposa entre un 10 i un 15% de tots els que es diagnostiquen. “Amb aquesta nova aportació podrem donar el impuls definitiu per consolidar aquest projecte i ajustar millor el tractament per a les pacients que pateixen aquest tipus tan específic de càncer per poder començar a diferenciar-lo dels més habituals o no especials”, ha dit Bellet.

En representació de Sin Teta Hay Paraíso, Loreto Gutiérrez i Manu Muñoz han volgut tenir un rècord especial per a totes les persones que no han pogut superar el càncer i la Covid-19 durant aquests dos anys de parèntesi de la Pink Run Mir i, en especial, per a Marga Rodríguez, presidenta de l’entitat que va morir al gener de l’any 2020.

En paral·lel a la caminada-cursa, en aquest jornada s’han organitzat activitats  complementàries com sessions de zumba i s’ha instal·lat un estand de perruqueria on s’han fet talls de cabell solidaris.

Darrera actualització: 19.10.2022 | 13:17