Aquesta actuació, que ha comptat amb un pressupost de 902.000 euros, a càrrec del Departament de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat, és complementària al soterrament de la C-17. L'estructura, que se situa a la part final, en sentit Vic, del tram on es va actuar, s'adequa a la nova configuració en superfície de la carretera i s'adapta a les persones amb la mobilitat reduïda.
Està formada per un sol tram, té una longitud de 46,5 metres, una amplada per a l'ús de vianants de 3,2 metres i una lleugera forma d'arc que s'eleva amb un mínim de 5,50 metres sobre la C-17. Unes escales de formigó i un ascensor panoràmic faciliten l'accés a cada costat de la passera. El disseny de la nova estructura respon a la voluntat tant de millorar la mobilitat i l'accessibilitat en aquest entorn, molt freqüentat per vianants, com de dotar el paisatge d'un element arquitectònic singular i modern.
La passarel·la està formada per dues encavallades metàl·liques amb un tauler inferior d'acer-formigó sobre la C-17. Les bigues superior i inferior de cada encavallada són perfils metàl·lics triangulars que dibuixen unes formes corbes suaus i que s'uneixen mitjançant successives peces verticals i diagonals. Els suports de la passarel·la són de formigó i tenen també formes corbes.
Finalment, l'obra ha inclòs altres tasques com la disposició de l'enllumenat, la urbanització de l'entorn i la rotecció de les piles.