La nova contractació de la recollida d'escombreries i la neteja viària incorpora més aspectes de seguretat, sostenibilitat, eficàcia i eficiència

Divendres, 31 d’octubre de 2014

L'Ajuntament de Montcada i Reixac ha posat en marxa el procés per a l'adjudicació del servei de recollida de residus urbans i de neteja viària, que des del 2004 i fins a l'actualitat el gestiona Fomento de Construcciones y Contratas (FCC). El contracte es trobava ja en la segona pròrroga d'un any i va finalitzar el 27 de setembre. El Ple ordinari d'octubre, celebrat ahir dijous, dia 30, va aprovar el plec de condicions particulars per a la contractació de la gestió del servei i la convocatòria de procediment de contractació, de 8 anys de durada, prorrogable a dos anys més (pròrroga anual), per un import de licitació de 3.670.000 euros l'any (IVA no inclòs). 'El nou plec contempla aquells aspectes dels serveis que ja funcionen i incorporen d'altres per optimitzar la recollida de residus, potenciar els sistemes de neteja amb aigua a pressió i amb mesures d'estalvi en la neteja viària, així com condicionar i ampliar el parc de contenidors de superfície, entre d'altres millores', ha manifestat l'alcaldessa accidental i regidora de Serveis Municipals, M. Carmen Porro.

Els serveis que ha de prestar l'empresa adjudicatària són la recollida i el transport als centres de tractament dels diferents tipus de residus (resta, fracció orgànica, vidre, paper-cartró i envasos); el manteniment de contenidors, inclosos els soterrats; i les seves ubicacions; la recollida de mobles i voluminosos -fins ara, aquest servei el fa la Brigada Municipal-; recollida de restes vegetals que es puguin trobar a prop dels contenidors, recollida de desbordament i residus abandonats a la via pública, del paper i cartró comercial i dels equipaments públics inclosos en la ruta de recollida, la neteja viària (manual, mixta i mecànica), la neteja de places, escocells, dels mercats setmanals i especials, així com la recollida d'animals morts a la via pública.

Amb el plec per a la nova adjudicació es pretén millorar en matèria d'eficiència i eficàcia, amb la incorporació de nova maquinària de recollida de residus i neteja viària, amb motoritzacions més respectuoses amb el medi ambient. En la recollida de deixalles, la maquinària permetrà una captació més extensa, completa i eficient i sobre la neteja, els nous vehicles permetran fer-la de forma més ràpida i eficaç. El plec també contempla l'adequació dels vehicles encara útils per al servei, la renovació i homogeneïtzació dels contenidors de superfície, l'adequació dels contenidors soterrats a la normativa europea, per tal de minimitzar els riscos d'accidents laborals així com d'usuaris i vianants, increment i millora general de tots els serveis amb eines de telecontrol, la renovació de les papereres malmeses i la possibilitat de planificar campanyes de comunicació en relació als serveis, el civisme i el medi ambient.

Darrera actualització: 5.06.2018 | 13:44