El president de l'Àrea Territorial, Juan Parra, ha afirmat que "la millora del pas soterrani entre Mas Rampinyo i Mas Duran és una prioritat per a l'Ajuntament" després de la reunió mantinguda amb una representació de l'Associació de veïns del Gurugú, que reclamen la millora de l'accessibilitat de l'actual pas soterrani sota la lÃnia ferrovià ria R3 i que connecta l'avinguda de Catalunya amb la carretera de Ripollet. El regidor, acompanyat d'un arquitecte dels Serveis Tècnics del consistori, va presentar als veïns la proposta de construcció de dos ascensors que facilitarien l'accés a les persones amb mobilitat reduïda, ja que actualment només hi ha escales convencionals i elèctriques al pas soterrani. Durant la reunió, Parra va dir "la construcció de les rampes, tot i que seria més econòmica que la instal·lació de dos ascensors, és inviable perquè afectaria molt a la vialitat dels carrers per salvar el desnivell existent". El consistori va presentar en la reunió l'opció de la col·locació de dos ascensors, que tindrien un cost aproximat de 400.000 euros.
El president de l'Àrea Territorial també va recordar als assistents a la reunió que "abans d'aprovar cap projecte constructiu per part del consistori no hem d'oblidar que aquest espai podria estar afectat pel desdoblament de la lÃnia de Vic que té previst la Generalitat" i va afegir que "per aquest motiu hem demanat una reunió urgent amb el conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, per tal que ens informi sobre la situació actual i el futur d'aquesta actuació i com afectarà el nostre municipi".
L'estudi informatiu del projecte de la lÃnia R3, entre Montcada i Reixac i Vic, redactat el 2008, establia que el tram de Montcada i Reixac, entre l'estació de Sant Joan de les Abadesses i Vic seria de doble via, i que el tram que va des de la C17 fins a l'estació de tren Montcada-Ripollet, seria desdoblat i en trinxera. A més, el projecte informatiu preveu la cobertura de les vies a la confluència de l'avinguda de Catalunya amb la carretera de Ripollet, suprimint l'actual pas inferior amb escales mecà niques.