Aquesta acció, en el marc del Pla Local en Prevenció de Drogues ‘En positiu’, pretén prevenir i conscienciar a la població sobre els riscos de l’ús abusiu de les pantalles.
La Fundació Pi i Sunyer ha inclòs al seu Banc de bones pràctiques la campanya municipal Reconnecta’t, impulsada des del Pla Local en Prevenció de Drogues ‘En positiu’ la tardor del 2020. Aquest ens, de la Diputació de Barcelona, ha destacat que aquesta experiència representa una aportació innovadora i de qualitat i poden servir de referència per a altres ajuntaments o entitats locals.
L’objectiu de Reconnecta’t és prevenir i conscienciar a la població, concretament als infants i els joves, dels riscos de l’ús abusiu de les pantalles. A través de la sensibilització comunitària, la campanya posa de manifest la importància de tenir uns bons hàbits saludables en relació a les pantalles, informant dels problemes físics, socials i cognitius que pot comportar-ne un mal ús.
‘Estem molt satisfetes i orgulloses de la feina de prevenció que estem desenvolupament amb infants i joves, ja que hem treballat en campanyes innovadores, com Reconnecta’t o la de joc en línia, que han tingut una gran rebuda per part de professionals, els agents socials i altres serveis que treballen amb infància i joventut; aquest reconeixement ens corrobora la bona feina que estem desenvolupant’, ha expressat la presidenta de l’Àrea Social, Mar Sempere.
La major part de les accions de ‘Reconnecta’t’, gestionades pel Punt d’Assessorament en Salut (PASSA), es van desenvolupar durant el curs escolar 2020-2021, amb propostes diferenciades segons les franges d’edat. De 0 a 3 anys, les activitats s’han adreçat a les famílies; de 4 a 7 anys anys, dirigides tant a les famílies com als infants; de 8 a 12, també enfocades a famílies i infants i finalment a joves de més de 12 anys, amb qui s’han dirigit de forma directa. També s’han dut a terme diferents xerrades i formacions tant a professionals que treballen amb joves i infants, a famílies i infants i joves als centre públics i instituts. La campanya també s’ha adreçat al públic en general, amb material de difusió imprès i digital i campanyes a la via pública, il·lustrades pel dibuixat Javi Garcia.