Integració oferirà un total de 50 tallers de sensibilització sobre convivència en 10 centres educatius del municipi

Divendres, 12 de desembre de 2014

La unitat d'Integració de l'Ajuntament de Montcada i Reixac està duent a terme aquest trimestre de curs el programa de sensibilització sobre convivència multicultural a un total de 10 centres educatius del municipi, amb un total de 50 tallers. La temàtica i el contingut de les sessions varia en funció de l'edat de l'alumnat al qual es dirigeix, però l'objectiu és comú: reflexionar sobre la integració i la convivència per eradicar estereotips i prejudicis. 'Estem molt satisfets per la quantitat de demandes dels tallers que hem rebut aquest curs, el que demostra l'interès dels centres educatius sobre la matèria; és molt important educar la canalla des de ben petita en valors i el respecte per la diversitat social', ha destacat la regidora d'Integració, Elisabet González.

En l'etapa d'educació infantil, l'activitat que es proposa rep el nom 'Benvinguts Ahmed i Salma' i pretén fomentar els valors de la tolerància i el respecte per mitjà d'una narració dramatitzada i un joc simbòlic. S'explica la vida de dos infants nascuts al Marroc que han emigrat a Catalunya amb la seva família. A primària, per als alumnes de primer a quart curs es fa el taller 'I tu com ho veus?', que consisteix a parlar sobre multiculturalitat a partir d'objectes quotidians procedents de diferents llocs, amb la intenció d'aprendre que hi ha moltes maneres de veure les coses. Aquest taller convida els infants a no quedar-se amb les primeres impressions sobre les persones immigrades o els seus països d'origen. Per als nens i nenes de cinquè i sisè, l'activitat 'Fali-Fala' vol fomentar sentiments d'empatia envers les persones que viuen realitats diferents a la nostra. Es tracta d'un joc d'estimulació i debat i, jugant, els nens i nenes aprenen a posar-se en el lloc d'una persona immigrant, a sentir-se com ella i a intuir les dificultats que haurà de superar.

Per a l'alumnat de secundària i per al que cursa els programes PQPI-PTT existeixen quatre propostes. 'Els nous veïns' treballa la interculturalitat i la diversitat i com la societat acull la immigració. Els participants fan un joc de rol per analitzar les diferents actituds de la societat d'acollida respecte la immigració, durant el qual els joves representen diferents veïns d'una comunitat on s'hi instal·la a viure una família immigrants. 'Com els veiem, com ens veuen?' és un altre taller que vol mostrar com funciona l'adjudicació d'estereotips i prejudicis a les persones i col·lectius, en funció d'algun tret de la seva aparença externa. L'activitat reflexiona sobre com compartim aquests estereotips, com es transmeten i com es perpetuen.

'Em discrimines...?' vol reconèixer els propis estereotips i prejudicis respecte als altres, per tal d'acabar amb ells per mitjà del treball sobre la diversitat cultural. L'activitat es desenvolupa en dues fases; la primera són jocs i exercicis de cohesió de grup i la segona, una posada en escena, tipus teatre fòrum, sobre el conflicte entre dos alumnes sobre la temàtica de la diversitat. 'Que no et posin de mal rumor' reflexiona sobre els rumors i com es propaguen. Per mitjà de material audiovisual i el 'joc de la ruleta del rumor', els joves posen sobre la taula els principals rumors existents sobre la diversitat al nostre entorn i es fan preguntes i debaten sobre la veracitat o no d'aquestes històries. Les entitats encarregades de desenvolupar els tallers, per encàrrec municipal, són D-CAS, col·lectiu d'analistes; Irènia Jocs de PAU, Institut Diversitats i la Xixa Teatre.

Darrera actualització: 5.06.2018 | 13:44