Fira per mostrar el teixit d’entitats i voluntariat del municipi i commemorar el Dia de la Diversitat Funcional
L’activitat tindrà lloc aquest diumenge, 3 de desembre, a les antigues pistes d’atletisme, i comptarà amb la participació d'una trentena d'associacions i serveis.
La Fira d’Entitats, Voluntariat i Diversitat Funcional mostrarà en un únic espai una representació del teixit associatiu de Montcada i Reixac, els projectes que s’estan desenvolupant des del Punt de Voluntariat que coordina l’Ajuntament i es commemorarà el Dia de la Diversitat Funcional. La jornada tindrà lloc diumenge, 3 de desembre, a les antigues pistes d’atletisme, al Pla d’en Coll, amb diferents activitats des de les 10.30 fins a les 13.30 h.
La Fira començarà amb la benvinguda a càrrec de les autoritats municipals i la lectura del manifest amb motiu del Dia Internacional de la Diversitat Funcional, que oficialment és el 3 de desembre. L’ambientació, el recinte i les activitats promogudes per l’Ajuntament, la Taula de la Diversitat Funcional de Montcada i Reixac i les entitats participants s’han pensat des d’un punt de vista inclusiu, perquè siguin accessibles per a tothom. En algunes activitats hi haurà interpretació en llengua de signes catalana. Al llarg del matí es representaran dos conta-contes: ‘El monstre rosa’ i “Descubriendo el mundo con Daniel’. La cloenda serà cap a les 12.30 h, amb un espectacle de bombolles d’una hora de durada aproximadament.
Una trentena d’entitats del municipi participarà a la Fira per donar-se a conèixer i presentar les seves activitats i projectes i algunes d’elles oferiran tallers i altres propostes, com una gimcana inclusiva, jocs de rol, taller de xapes, xocolatada, arbre dels desitjos, tallers de pintura, papiroflèxia, murals artístics i esportius, entre d’altres. Les biblioteques de Montcada i Reixac oferiran un racó amb llibres sobre voluntariat i diversitat funcional, hi haurà el denominat espai de la calma, on es projectaran vídeos sobre projectes inclusius.
La Fira compta amb la participació de:
ADIMIR
Agrupació Defensa Forestal la Serralada (ADF)
Agrupació Fotogràfica de Montcada i Reixac (Afotmir)
Associació Advam
Associació Amics del Ferrocarril
Associació Amics del Museu Municipal
Associació ASERM Ecuatoriano
Associació Cultural Montcada
Agrupació Escolta El Turó
Associació Espanyola contra el Càncer
AVV Font Pudenta i Muntanyeta
Biblioteques de Montcada i Reixac
Càrites
Catalònia Fundació Creactiva-Llar Residència Jesús Farrés
CDIAP-DAPSI Montcada i Reixac
Creu Roja Cerdanyola-Ripollet-Montcada i Reixac
De mano en mano
FAMPA Montcada i Reixac
Joventut Esportiva Societat Activa (JESA)
Krom
Montcada Centre Comerç
Montcada Inclou
Montcada Solidària
Punt de Voluntariat
Suma’t
Torre dels Frares-Can Vestit
Tot per tu
Unió Bàsquet MiR