Les negociacions del conveni per al soterrament de la línia R2 al seu pas pel municipi entre el Ministeri de Foment i l'Ajuntament es reprenen gràcies a la pressió ciutadana i institucional després de la inactivitat del Ministeri durant els darrers 8 mesos. Les converses també s'han reprès gràcies a l'estudi aportat pels consistoris de Montcada i Reixac i Barcelona, que permet reduir el cost econòmic del soterrament en un 50% (200 milions d'euros). Fins ara aquest ha estat el principal problema argumentat per l'Estat.
A la reunió mantinguda ahir a la tarda a Madrid han assistit una delegació municipal formada per l'alcaldessa, Laura Campos, el president de l'Àrea Territorial, Jordi Sánchez, i la coordinadora d'Urbanisme, Marta Bunyesch. Per part de Foment ha assistit una representació entre els quals hi havia el secretari d'Estat d'Infraestructures, Transport i Habitatge, Julio Gómez-Pomar, el secretari general d'Infraestructures, Manuel Niño, i el president de l'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif), Juan Bravo. A la trobada, no ha assistit el ministre de Foment, Íñigo de la Serna, que ha excusat la seva assistència.
Durant la reunió es va acordar reprendre també la comissió político-tècnica que es reunirà el poper 22 de març per analitzar la proposta municipal i valorar la viabilitat del nou projecte, que ha estat redactat per Barcelona Regional. L'alcaldessa ha fet una valoració positiva de la reunió "però amb tota la prudència del món", ha explicat Campos i ha afegit que "Montcada i Reixac no farà ni un pas enrere ni renunciarà ni un metre de menys en el soterrament".
El secretari d'Estat va avançar que, en el cas que el projecte presentat per l'Ajuntament sigui correcte i viable, l'Estat inclouria una partida al pressupost del 2017 destinada a fer els estudis informatius i la redacció del projecte executiu, amb l'objectiu d'iniciar les obres el més aviat possible. El president de l'Àrea Territorial, Jordi Sánchez, ha afirmat que "no hem volgut sortir de la reunió sense tenir una data tancada per tornar-nos a reunir i valorar el nou projecte perquè estem cansats que ens donin llargues".
La delegació municipal també va demanar al Ministeri i a Adif que, en compliment de la llei, es reparin les tanques trencades a diferents punts de la línia i es millorin les condicions i la seguretat als passos dels carrers Bogatell i Pasqual.