Entra en servei el nou enllaç de la C-17 i la N-150

Dimecres, 7 de novembre de 2012

Avui s'ha posat en servei el nou enllaç a diferent nivell de la C-17 i l'N-150, entre els termes de Montcada i Reixac i Barcelona, amb l'obertura de les noves calçades elevades de la C-17. Aquesta actuació permet evitar l'encreuament amb l'N-150 als vehicles que circulen de pas per l'autovia i millorar la mobilitat i la seguretat viària en aquest àmbit. L'objectiu d'aquesta gran actuació, que es va iniciar el 2010, és millorar l'actual encreuament entre la C-17 i la N-150, que permet l'accés als barri barceloní de Vallbona, als montcadencs de Can Sant Joan i Can Cuiàs i a la carretera que es dirigeix a Cerdanyola del Vallès. Els nous quatre carrils de la C-17 permeten als vehicles evitar l'encreuament amb l'N-150 fins ara existent. D'aquesta manera conclouen les restriccions de trànsit que s'han produït en aquest àmbit en els últims mesos.

Els treballs, que han comptat amb una inversió de 15,5 milions d'euros, han consistit en la construcció d'un enllaç a diferent nivell per tal d'eliminar la cruïlla abans existent regulada per semàfors. En concret, s'ha format una rotonda, de 60 metres de diàmetre al nivell de la intersecció abans existent per canalitzar els moviments més locals i les connexions amb l'N-150. Paral·lelament, s'ha aixecat el tronc central de la C-17 per a facilitar el trànsit de pas, en un tram d'1 quilòmetre. La construcció dels nous carrils de la C-17, dos per sentit de la circulació, per sobre de l'encreuament amb l'N-150, ha comportat la formació de dos nous viaductes paral·lels, de 137 metres el viaducte dret i 125 metres el viaducte esquerre i d'11,4 metres d'amplada cadascun. Les dues calçades de l'autovia estan separades per una mitjana d'un metre d'amplada, cadascuna de les quals té dos carrils de 3,5 metres d'amplada, un voral exterior de 2,5 metres i un voral interior d'1 metre.

Ara, les obres continuaran amb tasques d'urbanització i d'acabats a l'entorn de la nova rotonda inferior. Pròximament, se suprimiran els semàfors existents a l'accés al barri de Ciutat Meridiana i la sortida del carrer Sivatte i tota l'obra quedarà completada a principis de l'any vinent. Aquesta actuació es complementa amb el soterrament del tram de la C-17 al seu pas per Montcada i Reixac, a l'alçada de la plaça Espanya, que es va finalitzar fa tres anys. Les dues actuacions han estat realitzades per l'empresa constructora Isolux-Corsán, sota la direcció de TEC-4 Ingenieros Consultores.

Ahir van fer una visita d'obres a la nova via una representació municipal formada per l'alcaldessa de Montcada i Reixac, María Elena Pérez, i el president de l'Àrea de Política Territorial, Juan Parra, tècnics de l'empresa pública Infraestructures de la Generalitat de Catalunya i de l'empresa responsable de l'actuació, per comprovar l'estat final de l'actuació. L'alcaldessa va destacar que "el pas elevat permetrà l'eliminació del trànsit provocat per l'antiga cruïlla semaforitzada i d'un punt negre de contaminació acústica i ambiental a Montcada i Reixac".

Darrera actualització: 5.06.2018 | 12:42