Contactar
Twitter
Facebook
Youtube
Instagram
Whatsapp
Idiomes
CatalÃ
CastellÃ
Anglès
Alemany
Francès
11.02.2025 | 21:10
Ajuntament de Montcada i Reixac
Cercar:
Ajuntament
Serveis i trà mits
El municipi
Actualitat
Temes
Adreces i telèfons
Ajuntament
Govern
L'alcalde
Àrees i regidories
Informació dels regidors/es
Organigrama de l'ens
Retiment de comptes
PAM 2023-2027
Eix 1. Avançar amb responsabilitat, estratègia i bon govern
Eix 2. Respecte a les persones i la qualitat de vida
Eix 3. Montcada i Reixac: transformació de ciutat, millora urbana i econòmica
Eix 4. El soterrament: el futur de la ciutat
Eix 5. Una ciutat sostenible i de futur
Projectes d'inversions 2023-2027
Agenda polÃtica
Bartolomé Egea - Alcalde PSC
Nani López - Regidora PSC
Albert Carandell - Regidor PSC
Dámaris Sánchez - Regidora PSC
Andreu Iruela - Regidor PSC
Dori Alcalá - Regidora PSC
David Zambrana - Regidor PP
Rafa Ruiz - Regidor VIVIM
Anabel Moreno - Regidora VIVIM
Hemeroteca agenda polÃtica
Grups municipals
Cartipà s: organització polÃtica
Tècnics municipals
Pressupostos i gestió econòmica
Organismes dependents o vinculats
Resolucions judicials
Ple municipal
Junta de govern local
Comissions informatives
Convocatòries de selecció de personal
Oferta pública
Interinatges
Borses de treball
Altres processos
Proves de convocatòries realitzades i en curs
Seu electrònica
Transparència
Responsable de comunicació municipal
Plans estratègics municipals
Òrgans de participació
Codi de conducta dels alts cà rrecs
Pla de Mesures Antifrau
Dades obertes
Catà leg de serveis
Cartes de Serveis
Anuncis / Edictes
Perfil de Contractant
Planejament urbanÃstic
Gestió urbanÃstica
Arxiu Municipal
Servei de consulta
Pla director
Difusió
Exposició 'L'aygua de Montcada'
Cerca de vÃctimes i persones desaparegudes
Memòria democrà tica
Memòries anuals
Recursos per a la recerca
Riuada del 62
Assessorament Treball de Recerca
Exposicions
Activitats educatives
Itineraris culturals
Dia Internacional dels Arxius
Normativa
Ordenances, Reglaments i Normes internes
Ordenances fiscals
Normativa urbanÃstica
Serveis i trà mits
Oficines municipals
Trà mits i gestions
Sol·licitud genèrica
Carpeta ciutadana
Sol·licitud d'accés a la informació pública
Resolucions de les sol·licituds d'accés a la informació pública
Notificacions electròniques
Verificació de documents electrònics
Calendari fiscal
Factura electrònica
Finestreta Única Empresarial (FUE)
Recollida de mobles i voluminosos
Farmà cies de guà rdia
El municipi
Com arribar
Plà nol
Guia del municipi
Equipaments
Entitats i associacions
Emergències
Informació del municipi
Presentació de la ciutat
Història
El municipi en xifres
Turisme
Calendari festiu, festes i fires
Llocs d'interès
Informació geogrà fica
Actualitat
NotÃcies
Agenda
Canals de comunicació
Avisos
Hemeroteca
Butlletà digital
La Veu
Rss
Temes
Carnaval
Comunicació i Protocol
Cooperació i Solidaritat
Jornades i activitats de Cooperació i Solidaritat
Cultura
Educació
Escoles bressol
Educació Infantil i Primà ria
Educació Secundà ria
Ensenyament postobligatori
Esports
Gent gran
Habitatge
Sol·licitud de pisos de protecció oficial
Borsa de mediació de lloguer social
Igualtat
Obres guanyadores 10è concurs de microrelats 'Dones veu a les dones?'
Obres guanyadores 9è concurs de microrelats 'Dones veu a les dones?'
Medi ambient
Montcada Avança
Ocupació
Cursos de formació professionalitzadora
Montcada inclou
Plans d'ocupació
Empresa
Camins segurs
Coneix empreses de Montcada i Reixac Km 0
Emprenedoria
Comerç
Turisme
Formació
PolÃgons industrials
Agents col·laboradors
Museu Municipal
Revista Monte Catano
Participació
Policia Local
PolÃtiques d'inclusió
Protecció Civil
Servei Local de CatalÃ
Serveis municipals i via pública
Serveis socials
Soterrament
El projecte
Afectacions
Dia a dia soterrament
Cronologia del projecte de soterrament de la lÃnia de Portbou
Més notÃcies del soterrament
Als mitjans
Espais que desapareixeran amb el soterrament
Urbanisme i llicències d'obres
Voluntariat
Xarxa d'Equipaments
Adreces i telèfons
home
Actualitat
NotÃcies
Agenda
Canals de comunicació
Avisos
Hemeroteca
Butlletà digital
La Veu
Rss
NotÃcies
Agenda
Canals de comunicació
Avisos
Hemeroteca
Butlletà digital
La Veu
Rss
Els pressupostos del 2015 de l'Ajuntament de Montcada i Reixac, de 47,3 milions d'euros, s'aproven per Ple municipal
Divendres, 19 de desembre de 2014
El Ple ordinari del mes de desembre, celebrat ahir dijous, dia 18, va donar llum verda a la proposta de pressupostos municipals de l'Ajuntament de Montcada i Reixac que va presentar el govern local, amb un total de 47.336.067 euros. El pressupost de l'Institut Municipal d'Esports i Lleure (IME) puja a 1.330.000 euros i el de Montcada Comunicació a 331.370 euros. Els comptes municipals -no els de l'IME, que queden igual, i els de Montcada Comunicació, que pugen un 0,39% respecte 2014- s'incrementen un 23'9% en comparació amb l'exercici anterior, una notable pujada motivada perquè la major part de les inversions previstes es destinarà a pagar el 50% dels expedients d'expropiació forçosa als quals el consistori ha de fer-ne front. El pressupost ordinari és de 36.556.703,11 euros i els 10,7 milions restants corresponen a les inversions, dels quals al voltant de 7,5 es destinen a les expropiacions i la resta, a inversions reals.
'Els pressupostos municipals responen a tres eixos principals, incrementar les polÃtiques socials, fomentar la generació d'ocupació i garantir la sostenibilitat de les arques municipals'
, va dir al Ple el president de l'Àrea Econòmica, Joan Maresma, qui va apuntar que amb aquests comptes
'donem resposta a la ciutadania i, tot i que tenir a sobre el tema de les expropiacions, no es rebaixa en la prestació de serveis
'. L'atenció a les persones i la promoció de l'ocupació, especialment per donar resposta als aturats de llarga durada més grans de 45 anys, són dues de les principals lÃnies estratègiques del pressupost, destacant partides incloses que es dedicaran a l'emprenedoria, a afavorir que les empreses contractin personal, a donar continuïtat als plans d'ocupació locals, al manteniment de les escoles bressol municipals, l'increment de la dotació per a partides d'atenció social (urgències, teleassistència), l'atenció domicilià ria -s'hi dedica un milió d'euros-, el suport al pagament de l'Ibi i la millora de l'asfaltat, entre d'altres accions.
Per à rees, respecte el pressupost ordinari, l'Àrea Social és la més dotada, amb el 31,3% del pressupost (10.697.657euros), seguida de l'Àrea Territorial (29,4%, 10.052.238 euros), l'Àrea Econòmica (18,7%, 6.1378.211 euros), l'Àrea Interna (14,6%, 5.002.291 euros) i l'Àrea de Presidència (6%, 2.033.4814 euros). Respecte les inversions, el gruix dels diners es destina a sufragar el 50% del que el consistori ha de pagar pels expedients d'expropiacions per ministeri de llei, uns 7,5 milions d'euros que els presta l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) i el consistori s'ha compromès a retornar en 10 anys -al 2015 hi ha previst retornar 952.000 euros. No obstant, l'Ajuntament està buscant fórmules perquè aquests processos no els hagi d'assumir l'administració local. En aquest sentit, hi ha obert un contenciós administració en contra de la Generalitat i, amb el suport del SÃndic de Greuges, també s'està intentant que sigui l'AMB l'ens que assumeixi aquesta despesa.
Pel que fa la inversió real, hi ha previstes actuacions com l'ampliació del Centre CÃvic Can Cuià s, el desenvolupament de la Llei de barris a la Muntanyeta de Can Sant Joan, l'arranjament de camins rurals, la tercera fase de l'asfaltat de carrers, la primera fase de construcció de la nova seu de la Policia Local, al polÃgon de la Ferreria, aixà com un projecte de modernització informà tica de l'Ajuntament.
Compartir
Tweet
Darrera actualització: 5.06.2018 | 13:44
Ple desembre 2014