Fins les 13 hores, els dotze col·legis electorals de Montcada i Reixac han registrat una xifra de participació total del 26,56%, en una jornada electoral en la qual 24.692 montcadencs i montcadenques estan cridats a les urnes per escollir els seus representants al Parlament de Catalunya. Aqesta xifra és 3 punts per sobre de la registrada a aquesta mateixa hora a les eleccions al Paralment del 2010.
Per districtes, a Montcada Centre- Font Pudenta, fins a aquesta mateixa hora la participació ha estat del 27,82%; a La Ribera- Vallensana- Reixac, del 30,06%; a Mas Rampinyo- Mas Duran- Carrerada- Can Pomada- Pla d'en Coll, del 25%; a Terra Nostra, del 28,68%; a Can Sant Joan, del 23,56% i a Can Cuiàs, del 24,52%.
Les meses electorals estaran distribuïdes als col¿legis electorals habituals: Can Tauler, Auditori Municipal, AV Font Pudenta, l'escola El Turó, Centre Cívic La Ribera, IES La Ribera, escoles Reixac i Elvira Cuyàs, IES Montserrat Miró, escola Mitja Costa i El Viver i Centre Cívic Can Cuiàs.
Tots els col·legis electorals s'han constituït amb normalitat, de manera que a les 9 del matí s'han iniciat les votacions sense incidències, que tampoc s'han produït al llarg del matí. El recompte de vots començarà a les 20 hores, quan tanquin els centres.
Els diferents col·legis electorals compten amb el suport de representants de l'administració, encarregats d'ajudar i assessorar els membres de les meses i recollir les dades de participació en dos moments de la jornada electoral i de l'escrutini final. Durant tot el dia, personal de l'Ajuntament atendrà els dubtes i els problemes que puguin tenir els ciutadans i ciutadanes en relació al cens. A més, hi ha un reforç policial per vetllar pel bon funcionament de la jornada.
El recompte de vots començarà a les 20 hores, quan tanquin els centres. La web municipal i el facebook de l'Ajuntament, www.montcada.cat, facebook.com/ajuntament.montcada, aniran actualitzant les dades de participació al llarg del dia i l'emissora municipal Montcada Ràdio (104.6 fm i www.montcadaradio.com) arrencarà a les 20h, una vegada tanquin els col¿legis electorals, amb un programa especial. Tota la informació que es generi s'actualitzarà al llarg del dia a www.laveu.cat.