El Ple aprova sancionar les entitats financeres i altres grans empreses que tinguin pisos en propietat permanentment desocupats

Dilluns, 3 de febrer de 2014

L'Ajuntament de Montcada i Reixac s'ha compromès a endegar mesures per garantir el dret a l'habitatge de la població, fer front a les demandes d'una vivenda i a revisar i adaptar el Pla Municipal d'Habitatge per tal d'evitar la desocupació permanent i injustificada d'habitatges, en base a la legalitat i competències existents. El Ple municipal, celebrat el 30 de gener, va donar llum verda a una moció que demana sancionar els immobles permanentment desocupats propietat d'entitats financeres i altres grans empreses. El text insta la Corporació a elaborar i aprovar programes d'inspecció a fi de detectar, comprovar i registrar els immobles que es troben en situació de permanent desocupació i que siguin propietat d'entitats financeres o bé, d'altres gran empreses.

La moció també contempla la imposició de multes coercitives, que poden arribar als 100.000 euros, així com iniciar un procediment sancionador per infracció molt greu en cas que es mantingui la desocupació de l'habitatge. El text insta el Govern de la Generalitat a emprendre accions en aquest àmbit amb la mateixa finalitat, dins del marc de les seves competències. La moció que es va aprovar al Ple l'havia promogut la Plataforma d'Afectats per les Hipoteques de Montcada i Reixac.

 

 

Darrera actualització: 5.06.2018 | 13:43