El Ple municipal va aprovar ahir el reglament municipal regulador de les condicions d'accés i d'ús dels mitjans d'informació i difusió del consistori per als regidors/es i grups municipals. Aquest document passarà ara a informació pública durant un termini de trenta dies.
El reglament estableix la reserva d'espai en cadascun dels mitjans de l'Ajuntament per tal que els grups polítics municipals puguin exposar les seves opinions i expressar els punts de vista en relació a assumptes d'interès públic municipal. Segons el document, les intervencions dels regidors/es o portaveus de grups municipals, siguin escrites o orals, hauran de basar-se en el respecte mutu, evitant la confrontació personal i amb unes normes bàsiques de conducta i de cortesia pública. Tanmateix, en cap cas es podran destinar els espais reservats a propaganda electoral, o a la petició del vot dels partits polítics o coalicions electorals, tret dels períodes electorals. El Consell d'Administració i la gerència de Montcada Comunicació mantindrà una sessió dos cop l'any amb la Junta de Portaveus per donar compte del balanç de la gestió i de l´ús dels mitjans d'informació municipals.
El document també recull, entre altres supòsits, que les formacions polítiques podran fer ús de les columnes d'informació del Circuit Urbà de Comunicació distribuïdes per tots els barris per anunciar qualsevol acte organitzat per aquestes formacions, en les mateixes condicions que ho fan la resta d'entitats del municipi seguint la normativa d'ús existent.