El Ple aprova el Pla d'Actuació Comercial 2010 per potenciar el comerç local

Divendres, 29 de gener de 2010
El Ple de l'Ajuntament de Montcada i Reixac va aprovar ahir el Pla d'Actuació Comercial 2010, que recull un seguit de mesures i eines a disposició dels establiments comercials per potenciar la seva activitat i millorar la seva qualitat i competitivitat.

El document l'ha elaborat la Regidoria de Comerç i Promoció Econòmica i recull propostes consensuades amb l'Associació de Comerciants de Montcada Centre i comerciants no associats.

El regidor de Comerç i Promoció Econòmica, Joan Carles Paredes, ha recordat que en els darrers cinc anys l'Ajuntament ha invertit 200.000 euros en activitats de dinamització comercial de les diferents associacions de l'àmbit. "La Regidoria de Comerç té l'obligació d'interlocutar i proposar millores normatives i urbanes que millorin la realitat comercial local, i oferir eines als comerciants per millorar la qualitat i competitivitat dels seus establiments", ha assenyalat.

Així, el Pla d'Actuació Comercial contempla actuacions adreçades als establiments individualment i al conjunt del teixit comercial. Entre les primeres s'inclouen diagnosis comercials gratuïtes per a la detecció dels punts forts i febles dels comerços, que proposaran mesures senzilles per corregir les deficiències detectades, el cost de les quals serà subvencionat fins a un 50% per l'Ajuntament (amb un màxim de 500 euros). Els comerciants també es podran acollir a una diagnosi sobre imatge, i a una subvenció, de fins al 75% (amb un màxim de 500 euros) per renovar la cartelleria i la retolació permanent externa. A més, tindran la possibilitat d'acollir-se a l'avaluació d'una consultora especialitzada per millorar l'atenció als clients. Per últim, entre les mesures a nivell individual hi ha un pla per facilitar la informatització dels comerços, a cost zero, utilitzant aplicacions de programari lliure, amb l'objectiu de fer més eficient la gestió del negoci.

Entre les iniciatives grupals hi ha la subvenció de fins a un 10% dels serveis al client mancomunats per diversos establiments i el suport en la gestió dels tràmits amb l'Administració. Es fomentarà el treball en xarxa, subvencionant la primera quota trimestral de l'associació de comerciants a què s'adhereixi l'establiment. A més, l'Ajuntament oferirà de forma gratuïta la formació que sol·licitin un mínim de deu comerciants, amb el compromís d'assistir com a mínim al 80% de les sessions (seran cursos de 30 a 40 hores).

El document recull també les actuacions adreçades a potenciar el comerç local, fruit de la col·laboració entre diversos departaments municipals. Entre elles hi ha les facilitats per pagar la taxa d'obertura, o les exempcions de la taxa d'ocupació de la via pública i de la taxa de residus; els convenis establerts amb les entitats financeres per millorar les condicions de les empreses comercials en productes i serveis financers; la millora de la senyalització a la via pública dels barris, dels serveis i equipaments, i de la senyalització comercial als eixos comercials, a la sortida de les estacions de tren i al carrer Major (on es col·locarà un pannell informatiu electrònic); la realització de dues campanyes comercials cada any, per tal d'incentivar el consum de productes comprats a Montcada i Reixac; la reivindicació de la millora del transport públic, així com de mesures per potenciar l'ús de la bicicleta; i la millora del mobiliari urbà.

Per últim, el Pla d'Actuació Comercial 2010, del qual està previst que a final d'any se n'aprovi la segona fase, inclou el Pla Especial d'Usos Comercials, que regularà els usos en planta baixa als carrers amb major concentració comercial i d'especial interès per a la potenciació i dinamització de l'activitat comercial.
Darrera actualització: 4.06.2018 | 13:35