El Consell de Comerç es va reunir la setmana passada i va acordar les properes línies de treball i el calendari de reunions periòdiques per a aquest any. Amb les darrers modificacions a l’organigrama municipal, la regidoria de Comerç i Turisme depèn de Desenvolupament Econòmic Local.
L’òrgan de participació sectorial de caràcter consultiu i deliberatiu que aglutina els diferents agents implicats en el teixit comercial local es va reunir el passat dimecres per primera vegada aquest any. Durant la trobada, el regidor de Comerç i Turisme, Salvador Serratosa, acompanyat del regidor de Desenvolupament Econòmic Local, Jaume Teixidó, va explicar als assistents les línies de treball del departament per a l’actual exercici i va anunciar que les sessions del grup de treball es faran cada tres mesos, recuperant la seva periodicitat habitual prèvia a la pandèmia. Serratosa també va informar que també es realitzaran sessions de treball especifiques per desenvolupar temes concrets.
Entre les línies de treball presentades es troba la voluntat municipal d’apropar el teixit comercial local a la ciutadania. En aquest sentit, Serratosa va afirmar que “l’objectiu de la regidoria és que els veïns de Montcada i Reixac coneguin tot el comerç de Montcada i Reixac”. El regidor també va informar que l’Ajuntament, amb la participació dels comerciants, vol crear una marca d’identitat que aglutini tots els comerços del municipi. Aquesta serà una de les primeres accions que emprendrà la regidoria, juntament amb l’elaboració i publicació de les bases de les diferents subvencions per a Millora el Comerç, noves obertures i mercat web.
Durant la trobada, Serratosa també va informar que, amb el darrer canvi de l’organigrama municipal, la regidoria de Comerç i Turisme ha passat a dependre directament de Desenvolupament Econòmic Local (DEL) -antic Servei de Promoció Econòmic- i que la seva ubicació es trasllada a les instal·lacions de l’edifici de les Antigues Escoles de Mas Rampinyo. Serratosa va explicar que s’obre una nova etapa per a la seva regidoria, que, amb la voluntat d’incrementar la implicació amb el comerç local, comptarà amb el suport i la col·laboració de Desenvolupament Econòmic Local.
El regidor també va avançar que es potenciarà el canal de missatgeria instantània Telegram i s’ampliarà el butlletí, que actualment ja elabora DEL per incloure-hi els temes de la regidoria de Comerç i Turisme. A més, Serratosa va avançar que el consistori ja està treballant en la Mostra Gastronòmica, prevista per als propers 22 i el 23 d’octubre, que es tornarà a organitzar de forma conjunta amb la Fira de l’automòbil i la trobada de vehicles clàssics.