El carril bus-VAO de la C-58 ha entrat en funcionament aquest dilluns. Aquesta nova infraestructura pretén fomentar l'ús del transport públic col·lectiu i dels vehicles amb alta ocupació i millorar la mobilitat entre el Vallès Occidental i el Barcelonès. El carril és una calçada segregada que s'ha construït aprofitant la mitjana de l'autopista C58, amb dos carrils de circulació reversibles, de 6,8 quilòmetres de longitud, que aniran en el mateix sentit i es podrà utilitzar en direcció Barcelona o Vallès segons les necessitats de mobilitat. Bona part del vial passa pel terme municipal de Montcada i Reixac i és visible des dels barris de Terra Nostra, Can Cuiàs i Can Sant Joan. El regidor d'Urbanisme, Juan Parra ha afirmat que "amb aquesta nova infraestructura es millorarà l'accés a Barcelona pel Vallès, per tant, s'espera reduir els embussos a l'alçada del nostre municipi, amb la conseqüent millora de la qualitat ambiental de l'aire que aquest fet suposa".
Podran circular per aquesta nova infraestructura els vehicles destinats al transport de viatgers degudament autoritzats, turismes o vehicles mixts adaptats amb tres o més ocupants, motocicletes, vehicles per a persones amb mobilitat reduïda o vehicles de baixa emissió autoritzats a www.ecoviat.com i amb etiqueta acreditativa al parabrisa.L'horari de funcionament del carril serà els feiners de 6.30 a 13h en sentit Barcelona i de 16 a 22h en sentit sortida de Barcelona. Els caps de setmana i els dies festius funcionarà en un o altre sentit en funció del trànsit. Aquest model es podrà modificar en funció de les operacions especials, en cas d'emergències, o per raons de fluïdesa. La nova infraestructura, que ha costat 80 milions d'euros.
L'obertura del nou carril bus-VAO de la C-58 també ha permès la posada en marxa a partir també d'aquest dilluns de 4 noves línies de bus exprés entre el Vallès Occidental i Barcelona que, segons el Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, permetran reduir el temps del trajecte dels recorreguts i augmentar les freqüències de pas en aquest corredor. Les línies sortiran de la Sagrera-Meridiana on hi ha correspondència amb el bus urbà, Metro i Rodalies de Catalunya, i connectaran amb Ripollet, Sabadell, Terrassa i Cerdanyola-UAB. Així mateix, formaran part del sistema tarifari integrat de l'ATM de l'Àrea de Barcelona, de manera que els viatgers podran utilitzar tota la gamma de títols existent i beneficiar-se de les diferents bonificacions en el preu.