El carrer Mossèn Castellví esdevindrà un gran passeig, amb zones d'estada i voreres amples al llarg d'aproximadament 500 metres de recorregut. La remodelació podria començar aquesta tardor i acabar l'estiu del 2014, segons la previsió de l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), ens que financia el projecte, emmarcat en el pla d'inversions metropolitanes, amb un pressupost de 1.235.000 euros. L'alcaldessa de Montcada i Reixac, María Elena Pérez, el president de l'Àrea de Política Territorial, Juan Parra, conjuntament amb tècnics de l'AMB i de l'Ajuntament van presentar el projecte ahir a la Casa de la Vila a representants d'entitats, per tal que coneguin l'actuació de primera mà. Aquest dijous hi ha prevista una segona presentació pública, també a la Casa de la Vila i a les 17.30h. "Volem que aquest vial tingui una visió més amable i, sobretot, sigui segur per als vianants; l'actuació respon a les inquietuds expressades pel veïnat", va expressar l'alcaldessa.
El carrer Mossèn Castellví és el principal nexe d'unió entre el centre i els barris de la Font Pudenta i de Terra Nostra. Diàriament passen per aquest vial multitud de vianants i de vehicles, però en alguns trams les voreres són molt estretes. Per subsanar aquesta situació i incrementar-ne la seguretat, el projecte preveu la creació d'un voladís sobre la llera del Ripoll per ampliar el pas en aquells punts més conflictius. Per poder executar aquesta infraestructura volant s'ha demanat el permís a l'Agència Catalana de l'Aigua (ACA), ja que caldrà treballar sobre la llera del Ripoll. L'actuació permetrà que les voreres del carrer tinguin una amplada entre 2 i 3 metres en la majoria del seu recorregut i el punt més estret, d'1,2 metres, serà sota el pont de la C-17, ja que la convivència amb la carretera impossibilita fer les voreres més amples. L'altre aspecte que aporta dificultats, per l'existència dels pilars, és el pas de l'autopista C-33, que s'ha resolt amb el voladís, de manera que els vianants passaran per darrera de l'estructura i no per davant.
A més de millorar la seguretat, l'objectiu del projecte és que el carrer tingui un aspecte més amable. Tot el passeig comptarà amb una barana de formigó amb llum incorporada en horari nocturn, que protegirà el carrer de possibles avingudes d'aigua i que estarà decorada amb un traçat que evocarà la sinuositat del riu. On hi hagi zones d'estada, la barana serà de vidre per permetre la contemplació del Ripoll. El projecte preveu incorporar espais verds i fanals i, des de la passarel·la fins al pont dels Hermanos, per salvar la pendent, s'adaptarà al cantó interior amb uns esglaons lleugers. El paviment, tot de formigó, no serà uniforme sinó que tindrà diferents colors ¿una actuació semblant a la del passeig sobre el tram soterrat de la C-17, a Mas Rampinyo. Mentre es facin les obres, que duraran aproximadament 9 mesos, els vehicles podran seguir circulant pel vial i les restriccions seran molt puntuals. El projecte l'ha redactat l'Enginyeria Raventós i es troba actualment en procés d'exposició pública.