El grup municipal del PSC compta amb set edils: María Elena Pérez, Ana Rivas, Juan Parra, Jonathan Martín, Judith Mojeda, Marc Rodríguez i M. Carmen Porro.
El grup municipal de CiU té cinc edils: Joan Maresma, Joan Carles Paredes, Elisabet González, Daniel Moly i M. Carme González.
Pel grup municipal d'ICV-EUiA hi ha quatre regidors/es: José María González, Alba de Lamo, Laura Campos i Óscar Gil.
El grup municipal del PP compta amb tres edils: Eva García, Cristino García i Pilar Gil.
Carmen Romero és la regidora de Ciutadans, que ha aconseguit representació municipal per primera vegada, mentre que Marta Aguilar és l'única regidora d'ERC.
La cerimònia s'iniciarà a les 12 hores amb la constitució de la Mesa d'Edat, formada pel regidor més gran, Joan Maresma, i el més jove, Marc Rodríguez. A continuació, el secretari de l'Ajuntament llegirà l'acta de la Junta Electoral de Sabadell de proclamació dels regidors/es electes, que prendran possessió del càrrec des del seu lloc, mitjançant la fórmula legalment establerta de jurament o promesa. Tot seguit, el president de la Mesa d'Edat declararà constituït l'Ajuntament.
Seguidament, començarà el procés de proclamació de l'alcalde/essa. S'obrirà un torn de paraules per tal que cada grup municipal, de menor a major número de vots, pugui defensar la seva candidatura o explicar la seva intenció de vot i, a continuació, es farà la votació, mitjançant el vot secret i nominal de cada un dels regidors/es. La Mesa d'Edat farà l'escrutini dels vots emesos i es proclamarà alcalde/essa el candidat que aconsegueixi un mínim d'onze vots. En cas que cap candidat/a aconsegueixi la majoria absoluta, automàticament es proclamaria alcaldessa María Elena Pérez com a cap de la llista més votada en els comicis del 22 de maig.
Per últim, el nou alcalde/essa prendrà possessió del càrrec, el president de la Mesa d'Edat li donarà el bastó de comandament i ocuparà la presidència de la sessió, des d'on pronunciarà el seu discurs d'investidura. La cerimònia clourà amb 'El cant dels Segadors' per part dels assistents.
La sessió tindrà lloc a la Sala de Plens de la Casa de la Vila. Donades les dimensions reduïdes de l'espai, s'habilitaran pantalles de televisió a la Sala Institucional i a la d'Exposicions per tal que la ciutadania la pugui seguir en directe. A més, es podrà seguir també a través de Montcada Ràdio (104.6 FM i www.montcadaradio.com).