L’Ajuntament recupera activitats vinculades amb aquesta celebració que es concentraran durant el cap de setmana del 16 i el 17 de setembre.
L’Ajuntament, amb la implicació de les regidories de Mobilitat i Comerç, recupera enguany l’organització d’actes per commemorar la Setmana Europea de la Mobilitat, que se celebra entre el 16 i el 22 de setembre amb el tema 'Eficiència energètica' i el lema ‘Combina i mou-te!’. A nivell local, les activitats es concentraran durant el cap de setmana del 16 i 17 de setembre amb un ‘Dia sense cotxes’ a la Rambla dels Països Catalans i al Camí de la Font Freda, i el dia 17, amb l’organització de la 40ª edició de la Bicicletada Popular. Dia sense cotxes El dia 16, els dos sentits de circulació de la rambla dels Països Catalans –des del carrer Carrerada fins a la plaça d’Espanya- i del Camí de la Font Freda –des de la Rambla dels Països Catalans fins al carrer Girona- estaran tallats al trànsit, de 10 a 20 h, amb l’objectiu d’organitzar activitats per fomentar la mobilitat sostenible. De 10 a 13 h, s’instal·larà una tarima a l’alçada de la rotonda de la plaça d’Espanya amb un programa d’activitats que inclourà una exhibició de kick boxing a càrrec del gimnàs Zona de Combate (10 h); una classe de Functional Training que impartarà el centre Salut Activa (11 h), una sessió de zumba per part d'Ángel Peramos, monitor del centre cívic l'Alzina (12 h), i una exhibició de karate per part del Dojo Shi-Kan (13 h). A més, es farà una jornada de ‘Botiga al carrer’, de 10 a 14h, amb la presència d’alguns establiments locals que oferiran els seus productes a la Rambla dels Països Catalans. Davant del pavelló Miquel Poblet, també s’ubicacarà un circuit d’educació viària, de 10.30 a 13.30 h, que anirà a càrrec de la Policia Local. Les persones que hi vulguin participar hauran de portar la seva pròpia bicicleta i el seu casc.
L’estacionament en els trams afectats a la Rambla dels Països Catalans i al Camí de la Font Freda estarà prohibit entre les 6 i les 21h i durant tot aquest temps es podrà estacionar al Recinte Firal (antigues pistes d’atletisme). Bicicletada Popular L’Ajuntament assumeix enguany, en col·laboració amb l’Associació de Veïns Montcada-Nova i Pla d’en Coll, l’organització d’aquest prova popular que arriba a la seva 40a edició, i que no se celebra des de l'any 2019 -al 2020, es va haver de suspendre per culpa de la pandèmia de la Covid-19. Es podran fer dos recorreguts, de 10 i 14 quilòmetres, que sortiran des de la plaça de l’Església a les 9.30 h (la convocatòria, mitja hora abans). Els participants faran un circuit urbà, asfaltat, entre diferents barris del municipi. Les inscripcions estan obertes fins al dia 15 i les primeres 250 primeres inscripcions rebran com a regal una bici-eina.
El president de l’Àrea Territorial i Mobilitat, Andreu Iruela, ha destacat que Montcada i Reixac té el compromís de “continuar promovent i participant en totes aquelles iniciatives relacionades amb la mobilitat sostenible, l’ús de la bicicleta i el transport públic amb l’objectiu de contribuir activament en la construcció d’una ciutat més sostenible”.