Aquest ajut només es pot atorgar en el cas de tarifes a preu regulat. Si es tria pel mercat lliure, es perden els descomptes.
L’Oficina Municipal d’Informació a les Persones Consumidores (OMIC) de Montcada i Reixac vol donar una sèrie de recomanacions a les persones amb dret al bo social en les factures de la llum, al que tenen dret les persones en situació de vulnerabilitat. Qui en gaudeix, també té dret a rebre, automàticament, un ajut anual per compensar les despeses per l’ús de la calefacció i l’aigua calena o cuina (denominat bo social tèrmic).
Però per obtenir aquests bons, cal tenir contractada una tarifa de preu regulat, fixada pel govern, que només ofereixen les companyies qualificades com de referència. Si es canvia de subministradora a una amb tarifes de mercat lliure, es perden els descomptes i ajuts vinculats al bo social.
Des de l’OMIC es recomana que, qui rebi trucades comercials per part d’empreses de llum i gas, amb ofertes de canvis de tarifa o de companyia, no accepti cap contractació si no es té plena seguretat que el nou contracte no implicarà la pèrdua de les bonificacions socials. Cal demanar a aquestes empreses que enviïn per escrit les ofertes per poder consultar-les en el comparador d’ofertes d’energia de la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC), per tal d’assegurar que les empreses comercialitzen tarifes de preu regulat.
Per qualsevol dubte o ampliar la informació, es pot contactar amb l’OMIC de Montcada i Reixac (Avinguda de la Unitat, 6); 678 031 766; omic@montcada.org.