Al llarg del dia d'avui, dilluns 4 de maig, s'eliminarà l'accés al polÃgon industrial La Ferreria des de la incorporació de la carretera N150. Aquesta actuació es produeix amb motiu de les obres de construcció dels pilars del futur carril a la C58 destinat a bussos i vehicles d'alta ocupació (VAO). L'accés per a vehicles i camions que es dirigeixin pel carrer Progrés al polÃgon industrial girant per la riera de Sant Cugat quedarà tallat durant, aproximadament, 4 mesos. El trà nsit viari que vulgui accedir al polÃgon La Ferreria s'haurà de desviar per sobre del bucle de carreteres que creuen per sobre la C58.El gruix de les obres de construcció del carril Bus-VAO de l'autopista C-58 ha començat aquest mes. Segons la planificació prevista, el termini d'execució serà de tres anys, durant els quals s'intentarà mantenir el sis carrils de la circulació de l'autopista evitant talls de trà nsit. Actualment també s'està treballant a la riera de Sant Cugat, on s'ha de modificar un col·lector, i a un tram de la N150, sota el pont de la C58, prop del barri de Can Cuià s. Aquà es construeix un carril lateral, en direcció Cerdanyola, amb l'objectiu d'instal·lar alguns dels pilars del carril Bus-VAO sobre la carretera nacional. La parada d'autobús que hi havia ubicada en aquesta zona, en sentit Barcelona, s'ha traslladat uns metres i queda més a prop de la benzinera.
Les obres del carril Bus-VAO també afectaran el tram de la C58 entre els accessos a l'autopista de Cerdanyola, Ripollet i Montcada i la benzinera en direcció Barcelona. La propera setmana el trà nsit es veurà afectat, en ambdues direccions, pels treballs que es realitzaran als vorals. Aquestes feines, que duraran aproximadament vuit mesos, obligaran a reduir l'amplada dels tres carrils i passaran de ser de 3,5 metres a 3. El carril Bus-VAO és el primer d'aquestes caracterÃstiques que impulsa la Generalitat a les entrades i sortides de Barcelona i l'obra té un pressupost d'adjudicació total de 80 milions d'euros. La construcció de dos carrils segregats d'ús exclusiu per a autobusos i vehicles d'alta ocupació (VAO) al mig de l'autopista C-58 i en l'enllaç amb la C-33 -en el tram comprès entre Ripollet i l'avinguda Meridiana de Barcelona, passant per Montcada i Reixac- té com a objectiu la millora de la capacitat vià ria i fomentar l'ús del transport públic. El carril tindrà una longitud total de 6,82 km i el seu funcionament serà reversible en funció de les necessitats de mobilitat, decidint en cada moment, i depenent del trà nsit, el sentit cap a Ripollet o cap a Barcelona. Gairebé tot el seu recorregut es construirà a nivell de l'actual C-58 aprofitant el centre de la calçada, amb dos carrils de 3,5 metres d'ample cadascun i vorals d'un metre i mig, amb tres elements distintius com dues pèrgoles i un viaducte elevat.