Durant aquests dies també està previst iniciar la col·locació de les grans bigues en forma de 'V' que suportaran els dos carrils segregats per a autobusos i VAO, i s'enllestirà la construcció de les dues pèrgoles que hi ha en el trajecte, així com del viaducte elevat, a l'alçada de Can Cuiàs.
La Generalitat, promotora del projecte que executa l'empresa Tabasa Infraestructures i Serveis de Mobilitat, preveu que el conjunt de l'actuació s'enllesteixi l'estiu de 2012.
El carril Bus-VAO és el primer d'aquestes característiques que el Govern impulsa a les entrades i sortides de Barcelona. Els dos carrils segregats d'ús exclusiu per a autobusos i vehicles amb alta ocupació al mig de l'autopista C-58 i en l'enllaç amb la C-33 -en el tram comprès entre Ripollet i l'avinguda Meridiana de Barcelona, passant per Montcada i Reixac- tenen com a objectiu la millora de la capacitat viària i fomentar l'ús del transport públic.
La nova infrestructura tindrà una longitud total de 6,82 km i el seu funcionament serà reversible en funció de les necessitats de mobilitat, decidint en cada moment, i depenent del trànsit, el sentit cap a Ripollet o cap a Barcelona. Gairebé tot el seu recorregut s'està construint a nivell de l'actual C-58, aprofitant el centre de la calçada, amb dos carrils de 3,5 metres d'ample cadascun i vorals d'un metre i mig. El carril Bus-VAO millorarà la capacitat viària d'una de les carreteres que registra més densitat de trànsit de Catalunya, amb una circulació estimada d'uns 154.000 vehicles diaris de mitjana.