L’objectiu d’aquest programa és col·laborar amb el creixement personal i fomentar l’autoestima del jovent.
El programa enTàndem 2023-2024, de mentoria social i educativa, va finalitzar ahir dimarts, 21 de maig, amb una sessió de cloenda a la qual hi van participar els sis joves mentors i els sis alumnes participants, amb activitats lúdiques i grupals al Parc Antiga Cerveseria.
Aquesta ha estat la tercera edició d’aquesta iniciativa, promoguda per l’entitat Afev i l’Ajuntament, on una persona joves voluntària fa de referent a un jove per tal de reforçar la seva autonomia, autoestima i creixement personal. En aquesta edició, que ha anat de desembre a maig, els mentors han estat sis alumnes de segon curs del cicle formatiu d’Integració Social que imparteix l’Institut La Ferreria i els sis joves participants són dels instituts La Ferreria, Montserrat Miró i l’Institut escola Mas Rampinyo. La dinàmica del programa ha estat de reunions setmanals a l’Espai Jove Can Tauler, el que ha permès als participants vincular-se a les entitats i activitats que ofereix l’equipament juvenil.
Mentoria de transició educativa L’Ajuntament, en el marc del Pla Educatiu d’Entorn, té en marxa un altre projecte de mentoria educativa, per afavorir el pas de sisè de primària a primer de l’ESO. Aquesta acció s’ha posat en marxa aquest mes de maig i durarà fins a mitjan de juliol i després, es rependrà al setembre. L’objectiu d’aquesta acció és que persones voluntàries acompanyin alumnes en el pas de primària a secundària.
Les trobades de mentors i alumnes es fan els dimarts, de 17 a 19 h al Casal de la Mina i allà fan dinàmiques educatives, tant a l’equipament com a d’altres espais del municipi. Per mitjà de les propostes es reforça el coneixement del català i del territori. Hi participen sis alumnes, de les escoles El Turó i Reixac, derivades dels mateixos centres.