César Arrizabalaga: "amb l'Adif estem com David contra Goliat"

Dimarts, 21 de juliol de 2009

L'alcalde de Montcada i Reixac, César Arrizabalaga, ha afirmat que "la situació de Montcada i Reixac davant la prepotència de l'Adif és comparable a la lluita de David contra Goliat". Arrizabalaga fa aquestes declaracions després de conèixer que l'Advocat de l'Estat, que defensa l'Administrador d'Infrastructures Ferroviàries (Adif), ha interposat un recurs davant el Jutjat Contenciós Administratiu número 1 de Barcelona contra el decret de l'Ajuntament de Montcada i Reixac de paralització de les obres de construcció del centre de Manteniment de Rodalies a l'estació de Montcada Bifucarció i ha demanat també poder continuar les obres mentre es tramita el recurs.

Aquest decret de l'alcalde del passat 23 de juny ordena la suspensió immediata de les obres que, sense disposar de la llicència municipal preceptiva, s'havien començat a executar als terrenys situats entre el carrer Bifurcació i la platja de vies de l'estació de ferrocarril de Can Sant Joan, propietat de l'Adif, consistents en la construcció d'una nau d'uns 4.000 m2. El decret sustenta la mesura en el fet que ni s'ha demanat llicència per a les obres, ni s'han complert tampoc els tràmits previstos per a les infrastructures ferroviàries a la Llei 39/2003, de 17 de novembre, del sector ferroviari.

"Estem molt decebuts amb l'Adif que no ha demanat llicència per realitzar aquestes obres ni ens ha mostrat l'estudi informatiu de trasllat de la nau de manteniment al nostre municipi", ha afirmat l'alcalde, qui assegura que "no ens van informar de l'inici de les obres i ens vam assabentar de l'adjudicació de l'obra a través de la publicació al Butlletí Oficial de l'Estat".

El Jutjat Contenciós Administratiu número 1 de Barcelona dóna al Consistori 10 dies per presentar les oportunes al·legacions. L'alcalde ha manifestat que "estem farts l'Adif no tingui sensibilitat amb la gent de Montcada i Reixac que ha de patir el constant trànsit ferroviari provocat per 3 línies ferroviàries i 6 estacions de tren, el perill de 3 passos a nivell amb barreres en ple segle XXI, i que a més ha de suportar les molèsties de les obres del LAV". Arrizabalaga afegeix que "volem matitzar que Montcada i Reixac no està en contra de contribuir al desenvolupament dels serveis ferroviaris. Només volem coherència per part de l'Adif i que es tingui en compte les nostres necessitats com a ciutat".

El projecte de l'Adif és contrari a les al·legacions presentades pel Consistori davant el Ministeri de Foment en l'estudi informatiu del desdoblament de la línia Barcelona ¿ Vic - Puigcerdà. Per tal d'apropar el servei ferroviari als usuaris de Can Sant Joan, l'Ajuntament demanava traslladar l'edifici de l'estació als terrenys on ara l'Adif té previst ubicar els equips de manteniment d'infrastructura i la nova nau taller. L'ens ferroviari reconeix que la lògica està del costat de Montcada i Reixac, però addueix motius de necessitat imperiosa i manca de temps material per plantejar qualsevol altra alternativa, ja que implicaria retards importants en l'arribada de la Línia d'Alta Velocitat al nord de Barcelona.

"Un cop més, des de l'administració central no es fa cas a les necessitats del municipi amb l'excusa de l'interès comú. No acceptarem que ens imposin una nova infrastructura que, segons els termes plantejats, perjudica de manera molt important el barri de Can Sant Joan", adverteix l'alcalde. El batlle ha anunciat que "farem totes les accions necessàries, juntament amb tots els grups polítics municipals i el veïnat de Montcada i Reixac, per evitar les obres d'aquesta nau".

L'alcalde ha convocat una reunió d'urgència demà a la tarda amb l'Associació de Veïns i Veïnes de Can Sant Joan per informar-los directament sobre el contenciós presentat per l'Advocat de l'Estat i sobre les actuacions conjuntes a realitzar a partir d'ara

Darrera actualització: 1.06.2018 | 13:39