Campanya municipal per fomentar el civisme

Dijous, 15 de novembre de 2007
Per a que tots els montcadencs i montcadenques coneguin la nova norma, el consistori ha editat 14.000 exemplars d'una publicació informativa amb un resum sobre l'Ordenança que es repartirà properament a tots els veïns i veïnes de Montcada i Reixac mitjançant una embustiada a cada domicili. La publicació recull les normes de conducta contemplades a l'Ordenança i les actuacions que resten prohibides, així com també, les sancions que s'estableixen per l'incompliment de la mateixa.

La campanya per donar a conèixer aquesta nova norma es complementa amb l'edició de quatre tríptics informatius que es distribuiran pels diferents equipaments municipals amb informació més detallada d'alguns apartats de l'Ordenança, concretament, en matèria de soroll, neteja, normes de conducta i un altre adreçat a infants i joves amb l'objectiu de fomentar l'esportivitat a l'esport escolar.

L'alcalde de Montcada i Reixac, César Arrizabalaga, ha afirmat que "l'Ordenança pretén convertir-se en una eina efectiva per fer front a les noves situacions i circumstàncies que poden afectar la convivència al municipi i l'ús de la via pública, però per això, primer de tot és necessari que els montcadencs i montcadenques la coneguin i la facin seva".

Aquesta nova Ordenança regula l'ús dels espais públics, serveis, instal·lacions i mobiliari urbà. Entre les disposicions, s'estableixen mesures per fomentar la neteja de l'espai urbà, el respecte de l'arbrat, els parcs i jardins, la reducció de sorolls que puguin alterar la convivència, així com també, un decàleg de normes de conducta cívica.

A més, i seguint la línia del reforç del civisme a Montcada i Reixac, des de fa unes setmanes es pot veure per tot el municipi uns cartells de grans dimensions que s'han penjat als elements de mobiliari urbà destinats a publicitat (Opis), amb l'objectiu de fomentar un comportament cívic entre la població. En total, s'han dissenyat quatre cartells diferents que tracten de sensibilitzar la ciutadania de la importància de mantenir l'espai públic net i reduir els sorolls que impossibiliten una bona convivència. El logo de la campanya és "Jo sóc Mir".

Darrera actualització: 31.05.2018 | 13:52