Bona predisposició per part de Foment a l'apropament de l'estació de Bifurcació al barri

Dissabte, 10 d’octubre de 2009
L'alcalde de Montcada i Reixac, César Arrizabalaga, acompanyat del primer tinent d'alcalde, Joan Maresma, i del director de l'Àrea de Política Territorial, Albert Barenys, es van reunir ahir a Madrid amb el nou director general d'Infraestructures Ferroviàries del Ministeri de Foment, Carlos María Juárez, i amb el sotsdirector d'Infraestructures de la Secretaria General de Mobilitat de Generalitat de Catalunya.

L'objectiu de la trobada ha estat, principalment, parlar sobre les diferents al·legacions que va presentar el Consistori al projecte de desdoblament de la línia de Vic el mes d'octubre de 2008. Les converses dels representants d'ambdues institucions han anat encaminades, principalment, a buscar la millor solució possible per al conflicte provocat amb la construcció del nou centre de manteniment de rodalies al terrenys de l'Administrador d'Infrastructures Ferroviàries (l'Adif), al costat del barri.

L'alcalde de Montcada i Reixac ha manifestat que "hi ha hagut una molt bona predisposició per part del Ministeri de Foment envers les nostres al·legacions i per intentar ajudar a solucionar el conflicte de la nau d'ADIF". Per al representant del Ministeri de Foment totes les al·legacions mostrades pel Consistori són del tot coherents i van destinades a que les actuacions sobre grans infraestructures ajudin a millorar la qualitat de vida del montcadencs i montcadenques.

Pel que fa a una de les principals al·legacions de l'Ajuntament al projecte de desdoblament de la línia de rodalies de Vic, el representant de Foment ha manifestat que s'ha d'aprofitar el projecte de desdoblament de la línia per situar l'estació al costat del barri. La proposta de l'Ajuntament és fer-ho a la zona que ocupa actualment el dipòsit de balastres, proposta que ha estat molt ben rebuda pel Director General. Respecte a la construcció de la nau de manteniment, Carlos María Juárez ha afirmat que aquesta és una negociació molt complicada que s'ha de tancar obligatòriament amb l'Adif i s'ha ofert a obrir negociacions amb totes les parts per poder arribar a acords a nivell global sobre el futur de les infraestructures ferroviàries a Montcada.

L'alcalde de Montcada i Reixac, César Arrizabalaga, ha comentat que "de moment el Ministeri ha valorat molt positivament les propostes de Montcada i Reixac però la construcció de la nau de manteniment continua. Mentre sigui així sense arribar a acords i compromisos concrets, continuarem defensant els interessos de la ciutat al contenciós obert que haurà de determinar la legalitat o no de la nau, que també té la total oposició de la ciutadania".

El màxim representant d'Infraestructures Ferroviàries del Ministeri de Foment també ha vist necessària l'ampliació i millora l'espai inferior existent al carrer Pont i del pas per a vianants del passatge Manresa, a la zona de l'estació Montcada-Manresa, i ha emplaçat l'Ajuntament a preparar una reunió tècnica per tal de debatre i incorporar aquestes al·legacions al projecte de desdoblament de la línia de Vic .

Respecte a la proposta municipal de soterrar la línia ferroviària en un traçat de 700 metres, a l'alçada de Mas Rampinyo, des de la connexió entre l'avinguda Catalunya i la carretera de Ripollet fins el carrer Frederic Mompou, Foment ha manifestat que s'ha d'obrir un procés de negociació a tres bandes, entre Ministeri, Generalitat de Catalunya i Ajuntament de Montcada i Reixac, per estudiar com es pot assumir aquesta demanda local.

Després de la reunió, Arrizabalaga ha anunciat que en breu es reunirà amb Jordi Prat, el delegat del Ministeri de Foment pels assumptes de l'Adif a Catalunya, per tal de presentar-li una proposta, que ja ha estat debatuda amb el veïnat, per tal d'arribar a un acord amb l'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries que permeti solucionar el conflicte provocat per la construcció de la nau de manteniment a Can Sant Joan.
Darrera actualització: 1.06.2018 | 13:39