Aquesta tarda se signa l'acord per al soterrament de la línia de Portbou a Montcada i Reixac

Dilluns, 12 de novembre de 2007
El document, que s'ha consensuat amb la Plataforma ciutadana Tracte just, soterrament total i amb tots els grups municipals, estableix que el Ministeri de Foment, mitjançant l'ADIF i la Direcció General de Ferrocarrils, redactarà i tramitarà el projecte de soterrament de la línia convencional Barcelona - Portbou en el tram comprès entre el límit de Montcada i Reixac amb Vallbona fins a la ribera nord del riu Ripoll. L'ADIF va contractar l'assistència tècnica per a la redacció del projecte, que inclou la definició d'una nova estació de rodalies al municipi, el 25 de setembre passat.

L'acord especifica que la licitació i execució de les obres de soterrament es produirà, de forma coordinada amb les de la Línia d'Alta Velocitat, un cop finalitzi la redacció del projecte constructiu i es faci la seva aprovació. Les obres de la LAV es desenvoluparan en primer lloc, amb caràcter prioritari, d'acord amb el traçat aprovat l'agost del 2000, i de conformitat amb el projecte contractat per ADIF el febrer d'enguany. L'actuació contempla la construcció d'un túnel de 3.709 metres de longitud al seu pas per la zona urbana de Montcada i Reixac.

César Arrizabalaga destaca que l'acord "recull les dues principals reivindicacions de Montcada i Reixac: que el soterrament sigui efectiu en la totalitat del recorregut del tren pel casc urbà, i que les obres es coordinin amb les de la Línia d'Alta Velocitat".

Amb la signatura d'aquesta tarda, les administracions es comprometen també a desmantellar i desafectar de l'ús ferroviari els terrenys per on discorre actualment la línia Barcelona - Portbou, que passaran a titularitat municipal per a la seva qualificació com a zona verda pública.
Darrera actualització: 31.05.2018 | 13:52