Tots els grups amb representació a l’Ajuntament van donar llum verda, de manera provisional, la modificació del Pla Especial d’ordenació de volums i concreció d’alineacions d’aquesta illa, actualment buida, que formen els carrers de Santa Fe i Anselm Clavé, així com el passatge Santa Fe i la plaça d’Espanya.
El Ple de Montcada va aprovar per unanimitat l’aprovació provisional de la modificació del Pla Especial d’ordenació de volums i concreció d’alineacions de la illa definida pels carrers de Santa Fe i Anselm Clavé, així com el passatge Santa Fe i la Plaça d’Espanya. En aquest espai, on antigament s’ubicava el Mercacom i la discoteca HJ, està prevista la construcció d’un edifici multifuncional amb una seixantena d’habitatges i una botiga de la cadena de supermercats Aldi.
La modificació del Pla especial, feta a petició de la propietat del terreny, té per objecte dissenyar i establir els futurs usos del solar mitjançant la modificació de les seves alineacions, adaptant-les a l’entorn i a les necessitats comercials, tot mantenint el caràcter residencial de l’actuació, la qualificació del sòl i l’edificabilitat vigent.
El president de l’Àrea Territorial, Jordi Sánchez, va defensar durant el Ple els efectes positius que tindrà la urbanització d’un espai que actualment està buit: “Enfortirà l’eix comercial existent, crearà una nova façana urbana que integrarà l’entorn residencial consolidat i donarà continuïtat a la vorera existent al lateral de la carretera C-17”, ha dit Sánchez. Al mateix temps, el president de l’Àrea Territorial també va destacar que el projecte generarà llocs de treballs i que la negociació amb el propietari del terreny ha permès que aquest s’adapti a la “millora que volem de la ciutat a nivell urbanístic”.