Una seixantena d’alumnes dels instituts de la Ribera, la Ferreria, Montserrat Miró i La Salle han participat en els tallers organitzats i les estades formatives a més d’una vintena d’empreses locals.
A causa de la pandèmia de la Covid-19 aquest matí s’ha fet de manera virtual l’acte de cloenda del curs 2020-21 del Dispositiu Local de Transició Escola-Treball (DiLTET), el projecte de formació que busca ajudar al jovent a completar els estudis de secundària i/o incorporar-los al mercat laboral.
Una quarantena d’alumnes de 3r d’ESO dels instituts de la Ribera, la Ferreria i Montserrat Miró i així com de 4t de la Salle han participat en els tallers organitzats que han estat relacionats amb la cuina i la manipulació d’aliments, la robòtica i la realitat augmentada i el monitoratge esportiu. D’altra banda, les estades formatives han estat fetes per un total de 25 alumnes de 4t d’ESO dels grups de diversificació de la Ribera, la Ferreria i La Salle amb la col·laboració de 25 empreses locals (ferreteries, venta de productes per animals, tallers mecànics, perruqueries, empreses de jardineria, indústries de l’àmbit de la fusta i del plàstic, restaurants...). Les estades han durat un màxim de sis mesos i un mínim de 4, segons les necessitats de cada centre educatiu.
L’acte de cloenda ha comptat amb la participació d’una representació dels alumnes, els centres educatius i les autoritats municipals, encapçalades per la regidora d’Educació, Jessica Segovia, i l’alcaldessa, Laura Campos. En la seva intervenció, Segovia ha lamentat que enguany no s’hagi pogut organitzar un acte de cloenda presencial que “ens permet conèixer de primera mà les sensacions dels alumnes que participen en aquest projecte i el seus suggeriments per continuar millorant-lo”. D’altra banda, l’alcaldessa ha destacat que el DiLTET ha pogut superar les dificultats que ha provocat la pandèmia i ha animat els alumnes “a no abandonar el sistema educatiu per continuar amb la vostra formació segons els vostres interessos i motivacions”.
El DiLTET també integra altres projectes de la regidoria d’educació com el Renova’t, les càpsules formatives, i el Programa de Formació i Inserció del Pla de Transició al Treball (PFI-PTT), i projectes adreçats a joves d’altres regidories com serveis socials, joventut i promoció econòmica, que han tingut el seu propi acte final per fer balanç davant la impossibilitat d’organitzar una acció global de cloenda de manera presencial a causa de la pandèmia de la Covid-19.
El Dispositu Local de Transició Escola-Treball es va iniciar l'any 2006 i al 2009 es va constituir la Plataforma Local del DiLTET, on participen els centres educatius de secundària, teixit comercial i empresarial, serveis educatius de la Generalitat, Escola d'adults, tècnics municipals, alumnat i representants de les AMPA.