Acció conjunta de protesta contra la construcció de les naus a l'estació de Montcada Bifurcació

Dimarts, 25 d’agost de 2009
L'Ajuntament de Montcada i Reixac, juntament amb tots els grups polítics municipals i el veïnat de Montcada i Reixac, manifestaran públicament demà, 26 d'agost, el seu rebuig frontal a la construcció del centre de Manteniment de Rodalies a l'estació de Montcada Bifurcació (Can Sant Joan), als terrenys situats entre el carrer Bifurcació i la platja de vies.

L'alcalde de Montcada i Reixac, César Arrizabalaga, ha afirmat que "Tant l'Ajuntament, com tots els grups polítics municipals i els veïns i veïnes de Montcada i Reixac estem disposats a grans mobilitzacions per fer palesa la nostra oposició frontal al projecte de construcció d'aquesta nau, contrari a les al·legacions presentades pel Consistori davant el Ministeri de Foment en l'estudi informatiu del desdoblament de la línia Barcelona - Vic ¿ Puigcerdà".

La acció de protesta es durà a terme a les 11h a peu de carrer davant de l'entrada dels camions, enfront de l'entrada de l'estació de Montcada Bifurcació. "Arribarem allà on calgui per tal de fer sentir el nostre posicionament i forjar una sortida negociada al conflicte. Tots anem a una i estem disposats a lluitar fins al final per fer sentir la nostra veu i aconseguir que l'ens ferroviari tingui en compte les nostres peticions", ha afirmat l'edil montcadenc.

El passat 11 d'agost el Síndic de Greuges de Catalunya, Rafael Ribó, va atendre el prec de l'Ajuntament de Montcada i Reixac perquè intervingués en el conflicte que manté amb l'Administrador d'Infrastructures Ferroviàries (Adif) per les obres de construcció del centre de Manteniment de Rodalies a l'estació de Montcada Bifucarció.

L'alcalde, César Arrizabalaga, li va fer arribar una carta en què li feia saber l'abús que l'ens ferroviari està exercint sobre el municipi i li demanava ajuda. Ribó va contestar favorablement al prec i va informar que s'adreçaria directament al Defensor del Pueblo, Enrique Múgica, perquè intervingués en l'assumpte, així com al president de l'Adif, Antonio González, a qui l'alcalde va enviar una altra carta per demanar-li una solució negociada al conflicte. A hores d'ara l'Ajuntament està a l'espera d'una resposta.



Les obres es van iniciar sense informar a l'Ajuntament

El centre de Manteniment de Rodalies es trobava ubicat a l'estació de Sant Andreu Comtal, però les obres de construcció de la línia d'alta velocitat a Barcelona i de la nova estació-intercanviador de la Sagrera fan que s'hagi de traslladar.

L'Adif va iniciar les obres sense informar a l'Ajuntament i sense demanar la llicència municipal preceptiva. L'alcalde va ordenar la suspensió immediata de les obres mitjançant dos decrets (23 de juny i 4 de juliol), que sustentaven la mesura en el fet que ni s'havia demanat llicència per a les obres, ni s'havien complert tampoc els tràmits previstos per a les infrastructures ferroviàries a la Llei 39/2003, de 17 de novembre, del sector ferroviari.

L'Advocat de l'Estat, que defensa l'Adif, va interposar un recurs davant el Jutjat Contenciós Administratiu Número 1 de Barcelona contra els decrets de l'Ajuntament i va demanar també poder continuar les obres mentre es tramita el recurs, ja que, segons l'Adif, implicaria retards importants en l'arribada de la Línia d'Alta Velocitat al nord de Barcelona i greus perjudicis econòmics a l'administrador ferroviari. El jutge va determinar el 30 de juliol la suspensió cautelaríssima dels dos decrets d'Alcaldia, i al dia següent l'Ajuntament va presentar un recurs d'apel·lació contra aquesta decisió, basant-lo en una bateria d'arguments jurídics, urbanístics i de ciutat per tal que l'organisme judicial manifesti la improcedència de mantenir la suspensió dels decrets municipals i les obres puguin continuar aturades mentre el Jutjat Contenciós resolgui el fons de la qüestió.

Darrera actualització: 1.06.2018 | 13:39