A partir del 4 de novembre es produiran noves afectacions a la mobilitat del barri amb motiu de les obres de desviament de la línia elèctrica de mitja tensió soterrada al carrer Carril i l’inici de la construcció de la futura sortida d’emergència del túnel.
La Taula del soterrament, integrada per l’alcalde, Bartolo Egea, el president de l’Àrea Territorial i Mobilitat, Andreu Iruela, els diferents representants del grups municipals i de la Plataforma Tracte Just Soterrament Total i tècnics municipals, s’ha reunit novament aquest matí. Durant la trobada s’ha informat de les afectacions a la mobilitat del barri de Can Sant, que s’iniciaran el proper 4 de novembre, amb motiu de les obres per desviar l’actual línia elèctrica de mitja tensió soterrada al carrer Carril i que realitzarà la Unió Temporal d’Empreses (UTE), responsable de les obres per integrar les vies de l’R2 en el territori.
Aquesta actuació implicarà modificar la mobilitat a la part més propera a les vies. D’aquesta manera, el pas de vehicles pel carrer Carril es veurà restringit. Només podran accedir vianants i els usuaris dels guals. També es farà un canvi de sentit temporal dels carrers Viver, entre Bateria i Besòs, i Bateria, entre Viver i Carril.
A partir del 14 de novembre començaran treballs de micropilotatge per protegir els habitatges propers i de consolidació dels terrenys –amb el mètode constructiu de jet grouting- per a la construcció del futur túnel. També s’iniciaran els treballs per construir el pou d’emergència, situat a la confluència dels carrers Carril i Reixagó. Totes aquestes intervencions implicaran una afectació al carrer Reixagó, entre Bateria i Carril, que serà temporalment de doble sentit per als usuaris dels guals.
Durant la reunió, Iruela també ha informat que Adif ha publicat la licitació la redacció del projecte de remodelació i millora de l’estació de Montcada i Reixac-Manresa. L’objectiu d’aquest projecte és augmentar la qualitat del servei ferroviari i oferir una millor prestació als usuaris. El projecte recollirà l’adequació de les andanes fins als 200 metres i una anàlisi de la seva possible ampliació i la construcció d’un pas per als viatgers i la ciutadania.
El president de l’Àrea Territorial, Andreu Iruela, ha recordat que a la darrera reunió amb Adif el consistori va tornar a reclamar aquesta remodelació i ha afirmat que “és una bona notícia que hagi començat el procés per fer realitat una antiga reivindicació del municipi”. Iruela ha afegit que “estarem atents per saber quin és el projecte que dissenyen per fer-hi aportacions”.