Nou punt d'atenció ciutadana a Can Cuiàs
Can Cuiàs disposarà a partir del proper 26 de març, d'un nou Punt d'Atenció Ciutadana (PAC) ubicat al Centre Cívic del barri (C. Geranis, s/n). Amb la seva posada en funcionament, l'Ajuntament de Montcada i Reixac descentralitza la gestió de gran part dels tràmits municipals. El nou PAC s'inaugurarà el mateix dia 26 a les 17.30 hores en un acte on assistirà una delegació municipal encapçalada per l'alcalde, César Arrizabalaga.
Aquest nou PAC oferirà un servei d'atenció presencial on la ciutadania podrà adreçar-se per realitzar, entre altres, els següents tràmits municipals: registres d'entrada, justificants d'empadronament, duplicats de rebuts, alta de guals i bonificacions per l'ús de la deixalleria. Amb aquesta iniciativa, els veïns i veïnes de Can Cuiàs no hauran de desplaçar-se fins l'edifici central de l'Ajuntament per poder gestionar amb l'administració. Per que tothom coneguin aquest nou servei, l'Ajuntament repartirà per tots els domicilis un tríptic informatiu.
L'horari d'atenció al públic del PAC serà de 16 a 19 hores, de dilluns a divendres. La presidenta de l'Àrea Interna, Carme Porro, ha afirmat que "la realitat geogràfica del nostre municipi fa que sigui necessària la descentralització d'alguns serveis municipals bàsics per tal d'oferir un millor servei als veïns i veïnes dels barris més allunyats del centre neuràlgic, com és el cas de Can Cuiàs".
La creació del PAC forma part del Pla de Modernització Tecnològic, amb una inversió d'un milió d'euros en quatre any. Dins del pla ja s'han fet avenços substancials en l'atenció presencial, amb un procés de modernització de la OAC i, des del mes passat, està operativa la nova pàgina web de l'Ajuntament, amb un apartat anomenat "Tràmits i gestions" on els usuaris poden tramitar per internet amb el consistori local. Carme Porro ha assegurat que "estem donant passos de gegant amb l'objectiu d'apropar l'administració a la gent i evitar desplaçaments, guanyant així en rapidesa i comoditat".