Millores al metro de Can Cuià s
Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha començat avui les obres d'instal·lació d'un nou sistema de tancament automatitzat d'andanes a la línia 11.
Aquest sistema consisteix en la col·locació d'una mampara transparent de 2'4 metres d'alçada entre l'andana i la via que permet que els trens funcionin de forma totalment automatitzada.
Una vegada feta la instal·lació, la L11 serà la primera línia de metro de l'Estat espanyol que funcionarà sense conductors. Aquesta actuació també suposarà una millora notable en la seguretat a les andanes i en la circulació, regularitat i puntualitat dels trens i la flexibilitat en l'adaptació de l'oferta a la demanda. L'accés als combois es farà mitjançant vuit portes lliscants que s'obriran quan el comboi estigui aturat. Un senyal acústic avisarà del tancament de portes, tant del metro com de l'andana, que comptaran amb un sistema de seguretat que impedeixi que els usuaris puguin quedar atrapats entre el comboi i la porta.
Les obres, amb un pressupost de 1,5 milions d'euros, duraran aproximadament set mesos. L'afectació al servei a l'estació de Can Cuiàs però, serà de dos mesos, entre el muntatge i la fase de proves de la instal·lació. La línia 11, enllaça els barris de Trinitat Nova, Torre Baró, Vallbona i Ciutat Meridiana al terme municipal de Barcelona, i fins a Can Cuiàs, a Montcada i Reixac. La línia es va posar en funcionament el 2003 i és utilitzada per 3.600 usuaris diàriament.