Aquesta actuació s’emmarca en el conjunt d’accions que també inclouen l’aprovació d’un Pla de Sequera i d’una ordenança específica que es podrien aprovar a la sessió plenària del 29 de febrer.
L’Ajuntament de Montcada i Reixac ha iniciat una sèrie d’accions encaminades a estudiar les mesures que es poden aplicar a nivell local després que el municipi, que forma part del sistema Ter Llobregat, hagi entrat en la fase d’Emergència 1 a causa de la sequera:
Mesures ja aplicades La regidoria d’Esports ja ha aplicat diverses mesures destinades a l’estalvi d’aigua en els seus equipaments com deixar de regar els camps de futbol i les pistes de petanca; aturar les neteges de filtres de les piscines exteriors al carrer Bonavista i Montcada Aqua, així com reduir l’aigua de les cisternes dels lavabos, baixar la pressió d’entrada d’aigua a totes les instal·lacions esportives i posar brides a totes les aixetes prestos per a que la durada sigui menor.
En relació amb l’àrea de Serveis Municipals, ja fa temps que s’aplica la mesura que la neteja viària i de la xarxa de clavegueram es fa només amb aigua freàtica.
La regidora Anabel Moreno, designada com a portaveu del govern en totes les qüestions relaciones amb la sequera, ha fet una crida a la població a participar en les sessions informatives que s’organitzaran durant aquest mes i ha demanat un ús responsable de l’aigua: “Estem en una situació d’emergència i la intenció de l’Ajuntament és anar aplicant i informant sobre les mesures en funció del desenvolupament de la situació de l’estat d’emergència”.
Tota la informació relacionada amb la sequera es pot consultar al web montcada.cat, a l’apartat ‘Emergència per sequera’.