El Pla Integral de La Ribera vol dinamitzar els comerços del barri i promocionar el seu potencial a la resta del municipi
Dimecres, 1 d’agost de 2007
L'Ajuntament de Montcada i Reixac ha aprovat la posada en marxa de la segona fase del projecte de dinamització comercial que s'està desenvolupant en el marc del Pla Integral de La Ribera, l'objectiu del qual és sensibilitzar els comerciants sobre la importància de la dinamització i l'associacionisme comercial com a base per a la projecció econòmica del barri; formar-los i assessorar-los en la millora del seu negoci i facilitar-los les eines necessàries per gestionar el seu establiment de forma més eficient i òptima; i desenvolupar un pla d'acció comercial amb un clar enfocament social que permeti dinamitzar l'economia del barri i que impliqui les entitats socials.
Durant la primera fase del projecte s'ha analitzat la realitat comercial de La Ribera, mitjançant un estudi de l'oferta i els hàbits de consum, el grau de professionalizació dels comerciants, el cens de locals buits, així com la implicació del sector en el futur del barri. També s'ha fet un estudi individualitzat dels comerços, mostrant els aspectes positius i potencialitats, i les característiques que haurien de canviar.
Les actuacions que es desenvoluparan a partir d'ara incidiran en tres aspectes principals: donar a conèixer al màxim d'habitants de Montcada i Reixac l'atractiu de comprar a La Ribera; facilitar el reciclatge dels establiments i incidir en la mentalitat empresarial del comerç; i sensibilitzar els comerciants sobre la importància d'impulsar actuacions conjuntes.
Entre les accions programades per assolir aquests objectius hi ha la creació d'una imatge comercial conjunta a tots els comerços i serveis de La Ribera; l'elaboració d'un programa formatiu centrat en la millora de la imatge externa de l'establiment i de la presentació del producte, per tal d'incrementar el seu atractiu de cara al consumidor; i el disseny de dues campanyes per, d'una banda, presentar La Ribera al municipi com a zona comercial, i, de l'altra, promocionar els comerços del barri mitjançant un reclam publicitari.
Darrera actualització: 31.05.2018 | 13:52
Durant la primera fase del projecte s'ha analitzat la realitat comercial de La Ribera, mitjançant un estudi de l'oferta i els hàbits de consum, el grau de professionalizació dels comerciants, el cens de locals buits, així com la implicació del sector en el futur del barri. També s'ha fet un estudi individualitzat dels comerços, mostrant els aspectes positius i potencialitats, i les característiques que haurien de canviar.
Les actuacions que es desenvoluparan a partir d'ara incidiran en tres aspectes principals: donar a conèixer al màxim d'habitants de Montcada i Reixac l'atractiu de comprar a La Ribera; facilitar el reciclatge dels establiments i incidir en la mentalitat empresarial del comerç; i sensibilitzar els comerciants sobre la importància d'impulsar actuacions conjuntes.
Entre les accions programades per assolir aquests objectius hi ha la creació d'una imatge comercial conjunta a tots els comerços i serveis de La Ribera; l'elaboració d'un programa formatiu centrat en la millora de la imatge externa de l'establiment i de la presentació del producte, per tal d'incrementar el seu atractiu de cara al consumidor; i el disseny de dues campanyes per, d'una banda, presentar La Ribera al municipi com a zona comercial, i, de l'altra, promocionar els comerços del barri mitjançant un reclam publicitari.