Conveni de col·laboració amb la Unió de Consumidors de Catalunya

Dilluns, 1 d’octubre de 2007
Mitjançant aquest conveni l'associació donarà suport a l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC) per tal de millorar els serveis oferts als ciutadans i iniciar programes nous.

Com a resultat, l'UCC oferirà atenció directa al consumidor; recepció, registre i gestió de queixes i reclamacions; col·laboració en l'organització de programes d'educació i formació en consum per a col·lectius de població adulta, comerciants i escolars; campanyes de difusió i participació activa en les activitats que es realitzin amb motiu del dia Mundial del Consumidor; promoure la intervenció de la Junta Arbitral de Consum i donar suport a les tasques administratives del Servei de Consum.

El servei, al qual l'Ajuntament destinarà un pressupost de 16.725 euros, s'oferirà al llarg de 20 hores setmanals, tots els dies laborables excepte el mes d'agost; de 15 a 19 hores els dilluns i de 10 a 14 hores de dimarts a divendres.

La regidora de Consum, M. Carmen González, ha remarcat que "els canvis produïts en els darrers anys en els hàbits de consum fan necessari continuar treballant per adequar els serveis d'assessorament en aquesta matèria als montcadencs i montcadenques".

El conveni, que entrarà en vigor a l'octubre, tindrà vigència fins al 30 de setembre de l'any vinent.


Els usuaris aproven amb bona nota el servei de la OMIC

Els usuaris han aprovat amb un notable el servei ofert per l'OMIC de l'Ajuntament de Montcada i Reixac, segons l'enquesta elaborada per la Unió de Consumidors de Catalunya (UCC). La majoria dels quaranta enquestats han donat una qualificació de notable, tenint en compte que les tres puntuacions més donades són de 8, 9 i 10, mentre que només el 5% (2 del total) l'han suspès.

Una àmplia majoria (97%) considera que la ubicació física de l'edifici on s'ofereix aquest servei fa que sigui fàcil d'accedir-hi, fins i tot per a les persones amb mobilitat reduïda i pares i mares amb cotxets de nadons. El 92% troben acollidora l'oficina i el 97% consideren que està ben ordenada.

Gairebé la totalitat dels enquestats (97%) opinen que han estat atesos amb correcció, i el mateix percentatge està satisfet amb la claredat i la concisió amb la qual li han explicat les qüestions plantejades. Pel que fa a l'horari, el 77% creuen que és pràctic, mentre que el 23% restant han suggerit la necessitat d'ampliar-lo a les tardes.

Un dels punts dèbils que mostra l'enquesta és en referència a les expectatives dels usuaris, ja que el 43% ha afirmat no esperar-se el resultat obtingut per la seva consulta. Un altre aspecte a millorar és sobre els terminis de resolució de la demanda: el 52% del total considera que li ha resultat llarga la resolució del cas.

Enguany el servei ha atès 742 usuaris, un nombre molt similar al de l'any passat (746). El 33% dels expedients s'han resolt directament a Montcada i Reixac
Darrera actualització: 31.05.2018 | 13:52