El soterrament de la R2 es farà amb dos mètodes constructius diferents

Dijous, 29 de novembre de 2018 a les 00:00

Finalment, les obres per al soterrament de la R2 al seu pas per Montcada i Reixac es realitzaran amb dos mètodes constructius diferents. Per al tram entre Vallbona i el barri de La Ribera es farà servir el mètode d'excavació en mina i des d'aquest punt fins a la sortida del túnel, a Pla d'en Coll, el de sistema de pantalles.

Els tècnics responsables de l'actuació també proposen, per al tram final, salvar les pilones de la C33 desviant el trajecte del túnel per la zona del Font Freda, per on circula el Tren d'Alta Velocitat. Aquests són els principals punts de la segona reunió de la comissió tècnica -que fa el seguiment de la redacció del projecte del soterrament- que va tenir lloc ahir a les instal·lacions del Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya. La comissió tècnica es reunirà novament el proper 15 de gener de 2019.

A la trobada van assistir l'alcaldessa, Laura Campos, el president de l'Àrea Territorial, Jordi Sánchez, acompanyats d'arquitectes municipals, que es van reunir amb representants del Ministeri de Foment, l'Adif, l'Agència Catalana de l'Aigua i la Direcció General d'Infraestructures de la Generalitat, a més dels tècnics de la unió temporal d’empreses (UTE), formada per les empreses Teccuatro, TRN-Táryet i Geocontrol, que s’encarrega de la redacció de l'estudi informatiu i els projectes bàsic i constructiu del soterrament de la R2 al seu pas pel municipi. Durant la reunió també es van presentar diferents temes vinculats a l'actuació com l'estudi hidrològic, els serveis i el planejament afectats i les mesures geofísiques que s'han de realitzar.

 

L'alcaldessa, Laura Campos, ha valorat positivament la trobada perquè "comencem a veure la feina feta i els resultats, ja que s'està treballant i buscant solucions tècniques a una obra de gran complexitat". Per la seva banda, Jordi Sánchez ha explicat que "per fi tenim més informació sobre el traçat, la geologia del terreny i el mètode constructiu definitiu". A la reunió, els tècnics de les diferents administracions i els enginyers de la UTE van exposar el mètode constructiu d'excavació en mina com a solució per al tram entre Vallbona i el barri de La Ribera per evitar possibles problemes amb el freàtic i amb el Rec Comtal. La solució triada suposaria reprendre el projecte del 2010, substituint l’ús de la tuneladora pel de màquines per a la construcció d’un túnel. Segons la representació estatal, aquesta decisió suposaria, a més, simplificar els tràmits administratius, ja que es podria aprofitar l’estudi de declaració d’impacte ambiental realitzat per al projecte del 2010 –encara vigent- i reduir el procediment i el temps d’aquesta tramitació perquè s’estalvia el període d’exposició pública. Una altra de les solucions plantejades, que també recull el projecte del 2010, és el desviament del traçat final del soterrament per la zona de l'escola Font Freda per tal d'evitar les possibles afectacions als pilars de la C33.

Durant la reunió, l'Ajuntament va tornar a reclamar mesures urgents de seguretat a les vies i passos a nivell i d'accessibilitat a les estacions del tren al municipi mentre no s'inicien les obres. D'altra banda, el consistori ha convocat per a aquesta tarda, a les 19h, una reunió amb la Plataforma Tracte Just Soterrament Total i amb els portaveus de tots els grups municipals per donar més detalls de la reunió de la comissió tècnica d'ahir. 

 

 

 

Darrera actualització: 29.11.2018 | 12:20