Manual de protocol municipal
El protocol és un conjunt de normes de cortesia que cal seguir en el desenvolupament d'actes públics i solemnes. És una activitat molt antiga que, en els darrers temps i acasa nostra, ha experimentat una transformació important que l'ha dut a ser entesa en un sentit molt més ampli.
Avui dia, quan parlem de protocol no estem parlant solament del cerimonial, sinó també de relacions públiques i de marqueting, és a dir, cuidar la imatge de la institució. Parlem d'un conjunt d'accions i normes que requereixen professionals formats pluridisciplinariament i coneixedors de la creixent complexitat de les relacions socials.
El present manual protocol·lari dut a terme des del Gabinet de la Presidencia de l'Ajuntament de Montcada i Reixac té la voluntat que sigui una eina útil, tant per a la consulta com per a la practica del protocol per a totes les regidories que organitzin actes institucionals o socials. A més, aquest manual descriu de manera grafica i literal les distincions, els reconeixements honorífics i els premis que han de ser lliurats per aquest Ajuntament. Així mateix, descriu els símbols identificatius del cerimonial municipal.
Aquest manual esta pensat com a punt de consulta i referencia de situacions determinades que es produeixen en l'Administració local.